Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Pälslöst Bollnästroll

Av Annica - 4 september 2009 05:49

Sätt inte kaffet i vrångstrupen nu=) men ja jag har klippt Bollnästrollet!! Och pälsen kommer nu att växa ut och bli såååå fin=)

Hon har ju knappt fällt ur nån päls och hon verkligen hatar att borstas, så nu är hon klippt! Jag längtar att åka ut i skogen och slippa sitta hur länge som helst med att reda ut allt som fastnat, och ALLA fästingar kommer jag upptäcka plättlätt, när jag klippte henne igår plockade jag 8 st små j-lar som satt fast på henne på hela kroppen. Och jag som tycker att jag går igenom henne så noga varje dag=(. Ni skulle ha sett Kenneths min igår när han kom hem från jobbet=)...MEN HUR SER DU UT...sa han till henne=)..och till mej..VAD HAR DU GJORT=)) klippt svarade jag=). Bollnäsa blev om möjligt ännu galnare efter klippningen...så nu får jag väl skylla mej själv=)..MEN hon har sovit heeela natten inatt!!!! Klippningen tog lång tid, hon var jättesnäll vilket jag inte trodde..trodde att hon skulle avsky klipp maskinen men det gjorde hon inte?! Hon kanske insåg att det skulle bli skönt för hon är ju så varm av sej. Jag är inte färdig än...efter dusch och föning så kom det fram mer som måste klippas bort. och svansen har jag inte rört än..får ta det idag, nu ser hon ut som my little pony med en gigantisk svans.Jag hade tänkt spara en liten krage runt halsen men hon såg ut som en professor så jag klippte bort den=) Hon blev jätteljus i pälsen, hon är väl mer gul än röd nu..måste kanske ändra i stamtavlan där det står rödbrun=)) Ta nu ett djupt andetag för här kommer bilder=)


före..så fin i päls;)

lite klippt

lite klippt och helgalen

bus=)

snart klar

Tadaaaaa...vinkeln gör att huvudet ser stort ut=)

så här sov hon igår morse före klippningen

sover tillsammans


 
 
Anette med flock

Anette med flock

4 september 2009 06:14

Heja Annica...hon ser ju hur cool ut som helst...och tänk vad skönt för henne och inte minst för dig som sagt ser det mesta...men du får ju skaffa henne ett bärnsten till henne oxå:=)) du ser det var ju perfekt att du fick sova...jag lovar dig att hon vaknar för hon tycker det är hur varmt som helst med den pälsen...jag tycker hon blev jättefin...och det tar sin lilla tid att se till att ens hundar blir av med pälsen:=))
Kram på er

http://www.activeassar.se

 
Lena Backman

Lena Backman

4 september 2009 06:49

Kommer att bli bra för er båda....lite snygga bärnstenar runt halsen nu så är fästingproblemet snart helt borta!
Trevlig helg på er =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina & Karisma

4 september 2009 08:26

Hej i stugan!
Men vad bra gjort Annica! Det blev jättebra, och sedan blir det ju ännu bättre efter ett tag när det "jämnat ut sig"-iaf var det så med Karisma...det är dags för henne att klippas igen. Ha en fin helg!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 september 2009 08:37

Oj så snygg Bollnäsa vart. Att du bara tordes, det hade då inte våran Matte gjort. Fast vi håller med om att det hade varit skönt med så kort hår när det varit så varmt. Nu är det bara regn och +12 grader, så det är skönt. Nu skall vi packa ihop och åka hem, Matte börjar jobba klockan 1. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
mia

mia

4 september 2009 11:45

Hahahaahahahahaahahahaha Jag kan förstå Kenneth undran!! Jag tror att Lars hade strypt mig om jag gjort så!
Men hon blev ju såå söt! Ser verkligen ut som en riktigt skitunge nu!!! Kram till er

http://www.familjennorman.se

 
carina jonsson

carina jonsson

4 september 2009 12:53

Herre gisses !!!! *asg !!!!!!! Tur att Myra gillar att bli kardad så hon kommer INTE att bli rakad,fällt ur ordetligt har hon också gjort...är tom på byxor mm numera.Ska bli spännande att se hur Bollnäsa kommer bli när pälsen kommer tillbaka,om du inte tänker forts ha henne kort vill säga *haha.Tack för dagens skratt/kramar om.Carina och Mack & Myra som har pälsen i behåll *haha

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

4 september 2009 13:13

HAHAHA!!!!! Men hon blev ju jätte-söt! Och det blev då definitivt snyggare än Gandalf=)))

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

4 september 2009 14:00

Kan inte bestämma mig vad som är snyggast, med eller utan päls....hahahaha!! Jag skulle bli as sur om matte fick en sån idé om min päls, hoppas hon inte fått några idér av att läsa bloggen här :( för hon gnäller över allt som fastnar och hur jag ser ut.

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

7 september 2009 13:15

ja men hon e ju söt så med! mjuk? ser mjukt ut det med! kanske jätteskönt o bli av med all päls ibland?!
slafspussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards