Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Otäcking

Av Annica - 20 september 2009 07:30

Igår när jag hade varit i skogen med hundarna och kom ut på åkern så kopplade jag Ästher för att hon skulle få varva ner då hon springer konstant som en greyhound på en tävling! Och tur var det för annars hade hon antagligen trampat rätt på ormen som låg där mitt i vår väg, gissa om jag blev rädd! Visserligen såg den mätt ut för den var alldeles tjock på mitten så den hade säkert precis ätitTungan ute men jag tror nog den blivit en aning sur om Bollnäsa trampat på den, den var nog 50 cm lång! Usch...jag har ju kortisontabletter med mej men nu har jag hört att en del veterinärer inte skriver ut såna längre, jag har hört två versioner varför, den ena att det inte ska göra nån nytta och den andra att en del hundägare struntar att åka till Vet bara för att dom gett dom tabletterna och tror att man inte behöver åka in med dom, ja jag fortsätter då att ha tabletterna med mej och hoppas att det hjälper ifall att dom skulle bli bitna tills man kommit till Vet, för jag orkar ju inte bära mina hundar Cool

I morse kravlade Bollnästrollet sej upp i min säng...oj vad trångt det blev..sängen är ju bara 80 cm bred...hon låg ytterst och skulle naturligtvis ligga på rygg med benen rätt upp i luften...pang..hon ramlade ju såklart nerTungan ute


        

usch inte är dom väl direkt sötaFlört


fullfart som vanligt

och tungan utanför som vanligt

Älsa tar det lugnt på morgonen

här är även Bollnäsa kopplad....

för att jag INTE ville att hon skulle simma här, gissa om hon såg sur ut

men hon tog igen det här...gyttja upp till armbågarna

luktade inget vidare...

men hon var jättenöjd


får köpa en till biabädd så får husse en egenSkrattande


                    


           



 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

20 september 2009 08:34

Fy vad läskigt stor han var! Vi såg en orm när vi gick i Valberget men den var då så liten så jämfört med denna!
Vilka stora fina svansar dina voffs har!
Hihi, fint om husse skulle ligga i en egen bia bredvid tjejerna=)))

http://zelda.bloggagratis.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

20 september 2009 08:48

Fy farao säger jag bara...en sådan vill jag inte träffa...den vi såg i våras var ju en unghona och hon var inte så stor...men tänk att du kunde fota den...vet inte om jag klarat det som är hyper rädd för sådan djur...kan ju var att den skulle föda ungar som den var tjock...deras födsloperiod är augusti september..vi såg en sådan hona när Assar var unghund och jag nästan sprang på den när den låg på en stig hon kollade knappt på oss... fina bilder på vovvorna såklart:=)) de ser så lika ut när de har tungorna hängande hehehe ja husse kanske skulle få en egen sådan bädd hahaha

http://www.activeassar.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 september 2009 10:09

Det här inlägget törs vi inte visa för våran Husse, han har ormskräck. Han blundar tom när det är ormar på TV;n. Det är som om han tror att dom skall komma ut genom rutan och ta honom. Nu är det sista dagen i stugan för denna vecka. Men vi skall åka tillbaka på tisdag. Matte har sin långledighet i hela 5 dagar. Så då skall vi plantera i våran fina blomlåda. Som vart 2 ggr 5 meter. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

marina

20 september 2009 11:14

Du har inte funderat på att vara med i en foto klubb?Vad har du för kamera?objektiv?Ja du är ialla fall super duktig fotograf!!Och fina hundar och sååå himla bra blogg!!

 
carina jonsson

carina jonsson

20 september 2009 11:21

Det visste jag inte,har inte hört den här.Tabletterna har jag med mig,min förra hund blev biten i nosen och herre gisses så fort hon blev dålig och svullen som sjutton !!Vill inte råka ut för det igen.Fin fina kort på hundarna =)Ha en bra dag /kramar om.Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lena Backman

Lena Backman

20 september 2009 11:22

Säger som de andra...finfina bilder! Ormen ser så stor ut, jag har sett många men ingen så lång....huuu, tur att du hann koppla henne!
Klart Kennet ska ha en egen bädd...köp en i snygg rosa färg o se om han blir glad =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Kristin

Kristin

20 september 2009 12:43

Fy f-n vad äckliga dom är. Ormarna alltså!!
Vackra luffsar har du, gillar din lanseer!!
Hur är dom jämnfört med lejonen? Har ett lejon själv!
Du får gärna skriva och berätta!/Kristin

http://www.freewebs.com/pipps

 
camilla

camilla

20 september 2009 18:28

tvi tvi tviiii!!!! Gu va modigt att fota Hugge så nära.....iahhhh!!

Tur att ni hann upptäcka den ....!
Cortison tabletter ska man nog ha med sig i dessa ormtider :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Kristin

Kristin

20 september 2009 19:47

Ha ha jasså har du en busig lejontjej! Hihi hon är en riktig sötnos. Är inte lanseer lite skarpare, mera vakt?
Jo vi har haft en till som vi olyckligt fick omplacera pga. att våran dotter blev så sjuk. En riktig goding var/är det! Som vi saknar jätte mycket såklart, men så är det ju i livet!/Kristin

http://www.freewebs.com/pipps

 
Anneli

Anneli

20 september 2009 20:50

Usch..vad äcklig orm men du var duktig som fick med den på bild:) Tack så mycket för fina kort..kolla in vad fint det blev:-)

http://www.la-sirenitas.se

 
Ingen bild

Annica

21 september 2009 05:30

Svar till Marina: Tack vad roligt att du gillar bloggen och bilderna=)
jag har en Nikon D90 med 2 olika objektiv

 
Sigge

Sigge

21 september 2009 08:21

Usch vilken otäcking!
Vi träffade en sån där jätte i våras.
Det är värst på vår och höst för då är de slöa och hinner inte alltid undan.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

21 september 2009 10:35

Hua mig, hatar verkligen ormar... Stella höll på att trampa på en i sommras, trodde jag skulle få hjärtinfarkt..
Konstig, varför skulle du inte orka bära dem ;-)

Gillar att läsa om andras hundar som smutsar ner sig och luktar illa, då är det ju inte bara mina galningar som håller på med sånt:-))

kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

23 september 2009 13:07

Kan knappt se ormbilderna, fy vad läskig!
Däremot gillade jag dom andra bilderna =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

23 september 2009 20:47

Gud vilka häftiga bilder på ormen. Jag gillar ormar men förstår att det måste varit skrämmande att möta den. Tur att du hade Ästher kopplad.
Håller med dom andra, du tar fin fina bilder!

Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards