Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Tisdags Tuffen

Av Annica - 29 september 2009 06:50

 Ikväll ska jag och Bollnästrollet gå med på Tisdags Tuffen en hund promenad, det är L-a Sirenitas som står som "arrangör" Skrattande. Har ju lääänge tänkt att jag skulle komma iväg till Ludvika och gå med på dom hundpromenader som ordnas där MEN då jag INTE har körkort så är det svårt att ta sej dit då Kenneth sällan är hemma i tid så jag hinner vara med och sen är han ju inte överdrivet intresserad hellerTungan ute så då passar det ypperligt att vi kan vara med här i byn! Ska bli kul att se vad Bollnäsa tycker om att gå med andra okända vovvar på promenad, hon är inne i nån ny "trots" period tror jag....mina armar är jätte lååånga när vi är ute och går nu, hon drar enormt. Och sen har hon massor av knäck i lurarna! Hon har då inte hittils brytt sej om när vi möter andra hundar, dom struntar hon fullkomligt i, men hemma på gårn så är hon inte sen att tala om ifall det kommer hundar på vägen, och "grannen" Wilda och hon har ju sina "duster" mellan gärsgårdarna..dom kan liksom inte låta bli att retas med varandraTungan ute så jag hoppas det blir många hundar med ikväll!

I lördags kom syrran och Pelle och Albin upp till oss i torpet för Pelle skulle hjälpa Kenneth att göra en gräsmatta där det varit en massa hallonbuskar som spridit sej och inte har det blivit ett enda hallon på dom heller! Så medans dom arbetade (läs lekte) så gick vi andra till skogs och plockade trattkantareller, Albin gick med Älsa i koppel och hon gick jättefint med han...det andra trollet sprang lös och hann med att bada också!

Härom dagen så fick Sigge för sej att han ville leka med mej..ja han får såna ryck ibland, men då blir han skvatt galen så jag hinner inte med med kameran...han klättrar i träd, anfaller allt som rör sej och sen vips så är han borta

Skrattande

Bollnäs,syrran Annelie & Älsa pälsa

Albin satte vi bakom galler, så att han fick ha sitt fika i fredTungan ute


och dessa lekte..eller jag menar arbetade  



Sigge laddar för...

busSkrattande kolla in hans blick..nu du matte...

och där försvann hanSkrattande

morötter är ju så gôtt

Bollnäsa håller med

     

              

 
 
Ingen bild

Kusin

29 september 2009 08:02

Sigge är bara för häftig!! Ojojoj va mkt morötter att städa upp =)

 
Lena Backman

Lena Backman

29 september 2009 08:03

Haha...vad har de för bordsskick dina vovvor när de käkar morötter...ser ut ungefär som när mina vovvor äter =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Anette med Flock

Anette med Flock

29 september 2009 08:55

mumsigt och nyttigt med morötter...gillar mina oxå:=)) ja det är ju bra att träna sina vovvor med kompispromenader...det känns ju lite när dina drar hehehe du behöver inte gå på gym Annica...men nu är det väl snart dags att du tar körkort:=))

http://www.activeassar.se

 
carina jonsson

carina jonsson

29 september 2009 09:38

En till som är döv just nu....gud så skönt att höra !!! Myra är likadan MEN inte dragig förutom när vi ska gå tillsammans med andra hundar på promenad,då är hon en "draghund" *haha.Härliga kort /kramar om.Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

malte o snokas

29 september 2009 13:58

vi är oxå världsabäst på att smula söndwer morötter! gottigt! hela mattan blir orange! sen en stor klunk dammvatten tack! släpp ut oss!!

 
Ingen bild

marina

29 september 2009 18:08

nu sitter jagoch funderar......varför kokar jag morötterna till mina hundar??????

 
Annica

Annica

29 september 2009 19:57

Marina: sluta koka morötterna=) och så blev jag nyfiken vad har du för hundar??? Och har du ingen hemsida/ blogg??

http://leonland.bloggagratis.se

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

29 september 2009 21:58

Vad trevliga ni är mot era gäster, sätter dem bakom galler ;-)

Ert golv ser ut som vårt gjorde igår, helt plötsligt skulle det inte vara mer morötter fick mina damer för sig, så jag fick vackert plocka upp...

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards