Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Skendräktig

Av Annica - 20 oktober 2009 04:55

Ojoj vad Bollnästrollet är skendräktig. Blir värre för varje dag, hon bäddar o bäddar och tvättar sej frenetiskt på tuttarna och det är väl inte så bra. I morse gick jag upp strax efter 4 för då bäddade hon i sängen och avslutade med att sätta sej på mitt huvud då fick jag nog och gick upp! Hon gräver ute i trädgårn också...snart har hon grävt upp min kaprifol, jag har satt två stolar så hon inte ska komma åt den men hon är ju så finurlig så hon kom på att man kan ju krypa under dom och komma åt att gräva ändåTungan ute och maten vill hon inte ha.. den tycker hon smakar blää..hon som annars nästan river huset när det är matdags. Jag provade ju förut att köpa Galastop till både Signe och Älsa när dom var skendräktiga men det funkade inte på dom..men jag kanske måste prova på Bollnäsa också!

I lördags så kom jag på att jag skulle "lura" med Kenneth ut i skogen, men jag var osäker på om dom jagade fortfarande där uppe i skogarna vid torpet så Kenneth ringde en som är med och jagar där. Nej dom skulle inte jaga där utan på ett annat ställe. Ja vad bra då kunde vi knalla iväg då,vi var borta lite över en timme. Vi satte oss i bilen för att åka hem, döm om min förvåning då det helt plötsligt dök upp jägare...vi stannade och pratade med dom...joo dom skulle jaga där vi precis gått!!! Jag blev super irriterad och sa att det finns inga älgar där idag för vi har gått med lösa hundar...nääää utbrister en jägare och såg alldeles förtvivlad ut...det har vi väl inte sa Kenneth för att liksom släta över det..joorå sa jag..hehehe....dom får skylla sej själva när dom säger att dom inte ska jaga där och ändå gjorde det...och jag trodde att jägarna var uppe på morgnarna och inte åker ut i middagstid!! Det hade ju vart kul om vi varit kvar där ute när dom kom...jag litar inte på dom, och vad jag vet så fick dom ingen älg denna gångOskyldig

Jo jag vet att det "måste" bort lite vilt för att det inte det ska bli för många men en del som jagar kan verkligen reta gallfeber på mej..det ska ju skrytas så in i vassen och sen att dom "äger" skogen retar mej också! Jag retades med Kenneth och sa att jag ska nog gå och vara med på ett jaktmöte snart och säga vad jag tycker...JA gör det sa han då blir du nog lynchad..hehehe...

ut i skogen ska vi gå...

vi hann inte så långt innan det blev snuspaus..

kommer ni aldrig undrar Bollnäsa

hon smälter in bra i det höga höstfärgade gräset

här åkte kopplet på då vi närmade oss sjön..inte populärt för hon ville ju bada

Älsa fick också vara lite lös...

men hon skyndade sej efter husse...

det är husses tjej på promenaderna

och denna toka är väl min honKyss

sen åkte vi till "farfar o farmor" och "farfar" tyckte att Älsa skulle prova en hatt..

och det ville hon juCool

sen hjälpte vi dom att dra upp ekan..

och då fick vovvorna sitta fast..inte kul tyckte Älsa som sjöng för full hals

Bollnäsa sa inte ett ljud hon


                                         

 
 
Anette med Flock

Anette med Flock

20 oktober 2009 06:54

Åhh så jag har skrattat...jag bara kan se framför mig när du sitter där på jaktmötet och talar om vad du tycker hahaha...jo en del jägare kan jag oxå reta mig på när de snackar om sådant de inte har en aning om...underbara bilder som vanligt hehehe hon ser underbar ut Älsa när hon har hatten på sig...Bollnäsa är söt som alltid...

http://www.activeassar.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

20 oktober 2009 08:20

Stackars lilla Bollnäsa då!! Sötnosa.
Ja här är det jakt för fullt, har inte tagit våra dagliga skogprommisar med Harras. Då han alltid är lös. Fasiken det törs jag inte. Kanske man skulle sytt ett sådant täcke som är med på "Postens" reklam. Har du sett den på 4:an? En hund i skogen med ett täcke som det står "Ej älg" på!!
Ha en bra dag!/Kristin

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

mia

20 oktober 2009 13:05

Snälla snälla var med på ett jakt möte o ta med denna energi till det!! Kamera oxå såklart!
underbara bilder! O hoppas att trollet inser att valparna är nedgrävda o lugnar sig!
Här går det bra men det är ju bara dag 3............
krkamkarm

 
Carina T

Carina T

20 oktober 2009 13:09

Ha ha ha ja det vore en dröm att få se/höra dig på ett jaktmöte =)
Härliga skogsbilder.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Ingen bild

marina

20 oktober 2009 14:24

Varrför har hon täcke på sig? och fotona är som alltid underbara!!!Ochvad jag skrattade åt bilden på älsa med hatten!sen bilden när bollnäsa toksprang!!hahahaha!!ha en bra dag med dina fina hundar!!

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

20 oktober 2009 16:55

Åhhh det är ju så jobbigt med skendräktighet, Stella har ju en massa valpar som vi måste ta undan annars går hon bara runt och piper...

Tycker gott att du ska vara med på ett jaktmöte, kan nog bli intressant :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

20 oktober 2009 17:10

Härliga bilder SOM VANLIGT =).Så hon är skendräktig systeryster,det kan vara himlans jobbigt.Min förra hund var det men än har jag inte sett några såna tecken på Myra.Jag motionerade henne mer än annars,lade spår mm åt henne och det hade en positiv inverkan,hon blev mindre tossig.Morgonmålet åt hon inte men kvällsmålet gick alltid ner.Nu är vi hemma från sjukhuset efter en heldag.Kramar om.Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 oktober 2009 21:42

Oj så snygg Älsa var i hatt. Men kan ni inte se till att dessa jägare hittar en annan skog att vara i, så ni får ha eran i fred. Vi har tur, för kring oss där jagas det inte. Men det kan ju bero på att vi har vatten runt om vårat kvarter. Så här vill inga älgar bo. Vi har fått en ny bloggkompis, en collie tjej vid namn Edith och hon bor i Paris. Tänk att hon hittade våran sida. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

20 oktober 2009 21:54

Men vad katten?? Sitter du uppe mitt i natten och bloggar? 04.55 ??? ska man vara uppe då toka? gå å lägg dig=)
Hahahaha, kan precis höra dig på ett jaktmöte, sitta och håna dem;)
Så söt lillskruttan var i hatt då! Det borde hon ha jämt=)
Lycka till med skenvalpningen...suck:/

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

21 oktober 2009 08:35

hihihihii vi fnissar våldsamt att bollnäsan satte sig på mattes huvud! vi förstår att matte gav upp då o gick upp, hihihihi! ja det är inte lätt att va en bollnäsa o tro man ska ha valpar!
slafspussar från killar med killig mustasch

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards