Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Hemma=)))

Av Annica - 12 april 2012 19:50

Japp vi fick hämta Älsan idag, Veterinären ringde halv2 och vi skulle få hämta henne vid 3! Inget "dumt" hittades vid ultraljudet av magen, men hon har en kraftig urinvägsinfektion, blev jätteförvånad då jag knappt fått ut henne att kissa, förra gången hon hade det var vi ju ut 4 ggr i timmen, jamen så nu ska den behandlas innan vi går vidare, det är prednisolonets(kortison) fel att det blir uvi. Vi ska sen tillbaka och då ska det mätas nåt i blodet och sen utifrån det så ska hon ev få hem en sån där ekg grej som ska mäta under ett helt dygn! Efter att jag fick höra att det är pga kortisonet som hon fallit ur så, ja alla muskler äts typ upp eller nåt sånt, hon är sååå kantig Älsan  jamen då är det ju inte så konstigt att hon inte orkar resa sej då hon inte har nog med fäste!!! Hoppas hoppas nu att vi kan få nån ände på detta så hon slipper kortisonet och kanske kan börja få tillbaka muskler igen. Borrelia/anaplasma provet fick vi inte svar på nu, jag ska ringa i början på veckan....tänk om det är en jä*** färsting som orsakat detta ändå?! Konstiga otäcka små djävlar är dom iaf!! Vi tog ju ett sånt prov här vid vår vet men det är tydligen olika prover man gör, eller det räknas på nåt vis som inte jag förstår! Har iaf minskat på kortisonet from idag, känns bra!! Levern är ju också såklart större men den ska också gå tillbaka om vi slutar med detta. Fy tusan vilka bra veterinärer vi fick denna gång, kardiologen har varit 8 mån i Sverige och pratar jättebra svenska redan...OCH hon gillade Älsan mycket, hihi hon berättade vad cool Älsan varit och bara legat och kikat när hon ultraljudade henne, och sen visade hon hur hon klappat Älsan och kallat henne för sötnos

Nu sover Älsan o Bollnäsan sött...jobbigt för båda detta, i morse ville Bollnäsa knappt äta....och hon som ÄLSKAR mat!

Ja så fortsättning följer................................

släcker törsten innan vi åker hemåt..

men sätt dej matte så åker vi...

skööönt att va hemma         

zzzzzz..................(taget med min obraiga mobil)

tror Bollnäsa fattade att vi skulle hämta Älsan..hon blev såå glad     

 
 
Ingen bild

Anne-Marie

12 april 2012 20:08

Håller tummar och tår att det går bra nu med stackars Älsa, måste ju vända någon gång. Kram till er allihopa......

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 april 2012 20:20

Åhh vad skönt att ni fått hem Älsa igen. Skönt att det inte var nått fel i magen :) Tråkigt när dom måste äta en medicin som gör att dom tappar muskler och mår dåligt.
Hoppas att dom hittar vad som är felet nu då nästa gång ni ska dit. Usch ja, dom där fästingarna är verligen vidriga små djur :(

Håller tummarna nu att Älsa blir frisk snabbt nu :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Sigge

Sigge

12 april 2012 20:41

Åh vad skönt att hon är hemma igen!
Hoppas att det vänder nu, vi håller tassar och tummar HÅRT!!!!!!!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Rudi o matte

Rudi o matte

12 april 2012 21:38

Hurra för Älsans hemkomst! Och att man inte hittade nåt skräp i magen! Och så håller vi alla tummar för att en diagnos kan ställas och att medicin ska hjälpa. Borrelian var ju verkligen inte rolig, men botbar.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Bamse och Valle

12 april 2012 21:48

Oj vad skönt för alla att ha henne hemma. Klart dom tyckte hon var en cool donna. Hon charmar ju bara alla. Många långa nospussar från brorsorna i Norr

 
Lena Backman

Lena Backman

12 april 2012 22:17

Härligt att hon är hemma igen :)

http://brindberg.blogspot.se

 
Kickan

Kickan

13 april 2012 11:11

Ja hon ser ut att gilla att va hemma igen:) nu räcker det väl för eran del tycker jag..håller tummarna.. kramar Kickan

http://http:/carizmas.blogg.se

 
Tini

Tini

13 april 2012 21:25

Vad skönt att inte röntgen visade något "allvarligare" nu fortsätter vi hålla tummarna hårt för att allt ska gå åt rätt håll med Älsa.
Kram till er alla

http://nuffe2010.blogspot.com

 
Malin

Malin

13 april 2012 23:29

Så skönt att hon är hemma igen! Hoppas hon får stanna hemma nu och må bättre!
Önskar er en fin helg!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

14 april 2012 15:24

Stackars fina Älsan vad hon får gå igenom. Nu hoppas vi verkligen att det går åt rätt håll och Älsan snart blir bättre. Trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards