Älsa & Ästher

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Annica - 4 december 2009 17:02

Har varit till veterinären med Älsa pälsa. Jag gjorde en kycklingsallad som vi skulle ha med oss till torpet, båda hundarna fick smaka varsina två små bitar som jag klämde igenom så det inte skulle vara några ben i. Efter c,a en halvtimme så började Älsa slicka sej om munnen och dregla jättemycket, min syster var hemma hos oss så hon fick lysa med en ficklampa medans jag försökte titta på tänder och i halsen men det var inte lätt, jag bostade Älsas tänder också ifall det skulle ha fastnat nåt som jag inte såg och sen fick hon en burk med sparris men hon fortsatte att slicka sej och det rann ur munnen på henne. När Kenneth kom hem så var det ännu mer dreggel, så Kenneth ringde vet och vi fick komma direkt, jag var jätterädd om jag missat nåt ben ändå och det satt i halsen. Vet undersökte Älsas hals och mun mycket noga och klämde på halsen men det syntes ingenting, hon var sååå snäll Älsa pälsa och vet sa också det..MEN vad snäll och medgörlig hon är..jaaa hon är otroligt snäll Pälsan  som låter sej behandlas utan krångel..skillnad mot Bollnäsa som bet en annan vet i fingret när hon hade krångel med halsen förra vintern, ja eller bet o bet hon SMÄLLDE igen käften och vet "råkade" ha fingret emellan  så det började blöda!

Ja men vet hittade inget på Älsa så hon fick en spruta med kortison för han trodde att det var en allergisk reaktion efter kycklingen, kanske kryddorna? Och det tog inte lång stund så slutade hon slicka sej och dreggla, hon har ju fått smaka förut och inget hänt men det är väl bara så att plötsligt är det nåt dom inte tål! Så jag hoppas det var det nu då så det inte börjar igen!

Älsa har en boll som Bollnäsa väldigt gärna vill ha

när jag har den i munnen kan hon inte ta den..

men Älsa tappade den och såg så sur ut när Bollnäsa tog den

snygga Bollnästrollet

Älsa blev trött och somnade på golvet..

och denna här tog kökssoffan

              

hon snarkade rejält!


     

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards