Älsa & Ästher

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Annica - 18 december 2009 19:18

Ja jag har haft bloggkoma! Inte kunnat kommit mej för att blogga alls..inte ens varit in och kommenterat tillbaks till er som kommenterat här..förlåt jag hoppas jag ska bättra mej nu  

Förra helgen var vi ju till Stockholm med Carina o Ulf, det var som vanligt superkul! På lördagen när vi kom dit så shoppade jag o Carina runt i en massa affärer, mycket folk i farten så här i juletider!Jag har då lyckats köpa min livs dyraste godispåse...157 kr för lite engelskfudge i botten på en påse..äsch skitsamma det var gott iaf   På kvällen så var vi till Vasas bar o matsal och åt filébuffé, jättegott var det med potatisgratäng,råstekt potatis och bakadpotatis och coleslow och sallad till..så synd att man inte kan äta hur mycket som helst..man blir ju sååå mätt  och så blev det ju en o annan   och det blir man ju också mätt av! Vi kom i säng vid 1 på natten och det är ju rena barntiden för Carina...vi skulle ju ut till hundutställningen på söndagen och bestämde hon o jag att träffas för att äta frukost halv 8, min mobil hade jag på halv 7, så det blev 5,5 timmes sömn....Carina är ju ingen frukost människa den tiden..så halv 8 fick jag ett sms att jag kommer om 5 min...kvart i kom hon   hon ser ut som en sömngångare och säger att hon har lust att gå o lägga sej igen  men jag fick fart på henne, vi sa ju att vi skulle vara ute i Älvsjö kl 9...när vi kom till centralen och skulle ta pendeln så var det bara att inse att vi missat den med några minuter så det var bara vackert att vänta på nästa..c,a en halvtimme!

Där såg vi ju såklart en massa fina hundar, min favorit som jag kunde tagit med hem direkt var Ästhers uppfödare Ann-Maries snygga urmysiga engelsmannen Prinsen en stor leonbergerhane, men konstigt nog så fick jag inte det!!

Sen blev det SHOPPING med stora bokstäver åt vovvorna...tur vi hade varsin väska på hjul med oss..måste vara världens bästa uppfinning när man ska shoppa  

Sen på kvällen var vi till Pompei en italiensk restaurang, jag tror jag ätit den godaste pastarätten i mitt liv där, penne med gorgonzola,mozzarella,grädde, soltorkade tomater,grädde och lufttorkad skinka..ojojoj jag åt upp allt utom 3 st penne...då stog magen i minst 8 hörn  

Den kvällen blev tidig, så jag vaknade ju såklart halv 7 av att vara kaffe o röksugen, så jag pallrade mej ut i hissen för att leta på kaffe, när jag klev utanför porten med min gomorronfrilla så kom en taxi och bromsade in och chaffören tittade menande på mej...hahaha..han trodde ju såklart att jag ville hem efter en natt med "nån" på hotellet..bläää ja jag kände mej "billig", ja jag hittade Mc donalds och fick mitt kaffe, sen stog jag vid hötorget och drack kaffe och tittade på alla försäljare som höll på att packa upp sina varor  

När dom andra väl pallrade sej ur sina sängar så blev det frukost och sen gick vi i gamla stan och sen blev det dags för oss att ta tåget hem igen..Home sweet home  


Och nu till det superglada beskedet..jag röntgade ju Ästher förra torsdagen och idag när det fortfarande inte kommit in nåt besked på hunddatan(det brukar komma in där före man får beskedet på posten) så hittade jag på en adress till veterinäravd och mailade och fick detta besked


Hej Annika!

 

Plåtarna på ”Bölelejonet Orkidessa Kakmonster” blev lästa igår. Det blev grad B på höfterna och utan anmärkning på armbågarna. Vi har skickat hem ett certifikat till dig idag och det bör komma till dig på måndag.

 Med vänlig hälsning

 

Linda Sträng

Veterinäravdelningen

 

Herregud vad glad jag blev      såå jävla skönt att hon är fri på både höfter o armbågar!!!!


Jag har bilder från Sthlm och några andra som jag tänker lägga in imorrn för bredbandet bara krånglar här uppe i torpet..har nyss förlorat allt jag skev så jag fick skriva om allting igen...åååå jag blir såå matt..så jag provar utan bilderna och lägger in dom imorrn istället!

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards