Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Annica - 24 december 2009 05:55

Ja det blir ingen gran inne..det är så att Sigge för det första har börjat att revirpinka på soffan inne precis innan han går ut om jag inte kommer och släpper ut han på en gång han vill.Ja han är kastrerad så jag tror det är nån sorts vrånghet!Jag kanske ska höra med veterinärn om det kan vara nåt fel?! Jag hade precis torkat golv igår när han kom trippandes....jag var i köket och gick in i vardagsrummet och skulle släppa ut han altanvägen...då tittar han på mej som om "ja skyll dej själv matte" när du inte släpper ut mej direkt och så släppte han iväg en stråle!! Jag sa men åååå vad fräsch du är, öppnar dörren och han springer rakspåret fram till granen där ute och pinkar på den blänger på mej och skulle han ha kunnat skulle han ha gjort så här  ! Jag antar att han pinkat granen full för den barrar så in i vassen bara jag tittar på den så näää..den får inte komma in!

Igår kväll kom jag på att jag faktiskt har en spark..så när vi gick på promenad med vovvorna så tog jag med den, Bollnäs tittade lite skeptiskt på den först, men det gick över fort, ojoj vilken fart det blev på henne, hon tyckte det var skoj, nu fick hon ju inte dra för jag hade bara vanligt halsband på henne men hon sprang som en tok, så nästa gång blir det sele. Älsa började pipa och blev så avis så hon fick också prova lite, hon blir som en ja jag vet inte vad men hon blir sååå mallig att hon springer alldeles bredvid och bara tittar på mej, det var lika när vi cyklade uppe vid torpet innan hon fick problem med ryggen, då pep hon bara jag tog i cykeln. Det som man får vara rädd för är ju mederna så det gäller att se upp var man har vovvorna så man inte..huuu hemska tanke..kör över nån tass.

Igår kväll skulle jag slå in paket..jaa till vovvorna..hahaha...gick inte så bra för det var en vääääldigt nyfiken som hade sin "näsa" i blöt hela tiden.

Idag blir vi 12 personer här i vårt "stora" hus, men det brukar vi vara på julafton så det är inga problem..hoppas jag  

Önskar er alla en riktigt God Jul  

vovvorna tyckte jag var supertråkig som städade så dom ville att jag skulle kasta ut lite godis åt dom

ööö säg varsegod nångång då

sen blev det borstning och Älsa ville försöka kamma sej själv..

visst är jag duktig  

sa du borstning    Aldrig i livet sa Bollnäs och stack...suck..jag fick gå in ett tag och vänta sen ut med mer godis innan jag fick fatt på henne              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards