Älsa & Ästher

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Annica - 31 december 2009 14:39

Vilken tur att jag lämnade min nyårs blåsa hemma när vi åkte till torpet..jag hade en glittrig slimmad sak med mycket bling bling jag skulle haft på mej  eller nää nu lurade jag er allt  men jag tror INGEN gick på det!!! Min klädsel just nu inne är, långkalsonger,fleeceunderställ och fleecejacka o överdragsbyxor och skoterstövlar  när vi kom hit så var det 5 plus inne........men det måste ha varit minusgrader för mina pelargoner i fönstret har frusit så dom hänger som snorsloskor i krukorna  och hundarnas vattenskål var bottentjälad! Men nu har vi 13 gr varmt inne iaf!!! Vilken himla tur att det slagit igen sej ute, nu är det bara 8,5 minus! Och sån tur att vi har ett extra element för luftvärmepumpen lever sitt eget liv just nu...den går ibland..behöver jag säga vad jag tycker om luftvärmepumpar? Nää jag tänkte väl det    

Idag lät jag Älsa få busa med Ästher...det var med blandade känslor för jag är livrädd att Älsa ska få ont i ryggen...dom busade inte så länge så kanske Älsa känner själv ändå vad hon "tål"??? Hoppas hoppas..hon var sååå glad idag när jag inte hela tiden var på henne om att ta det lugnt eller var beredd med kopplet.

Ja nu blir det en MASSA bilder på mina galningar..ja iaf en är galen  och nu ska jag ta "en"    så antagligen kommer jag inte att vara vaken kl 24...äsch strunt samma  

 



 


  

 






    







                     
































                                                  

         


                                

Av Annica - 31 december 2009 07:03

   Ja helt plötsligt är det nyårsafton! Det ska vi fira i torpet, så skönt att vi har det så vi slipper raketer och smällandet för Älsas skull, Ästher vet jag ju inte om hon reagerar, hoppas att hon aldrig blir smällrädd för de är såå fruktansvärt när dom blir rädda...usch jag minns flera nyår då både Signe o Älsa varit jätterädda, provade med både Dap och lugnande tabletter men det hjälpte inte.

Igår hade vi ju kalas för Älsa, tror nog att hon var nöjd, hon fick både paket och gräddtårta  men gissa om det var ett Bollnästroll som var avis för att inte HON fick öppna paketen!!

den här blåa mjukisen fick hon av "moster" o pelle..JAG vill ha den säger Ästher

Glöm det säger Älsa

paket från Sofia med hundgodis i..Älsa håller på att spricka av stolthet

sen ett stort paket från brorsan Eddie..

ojoj så spännande..

Älsa är koncentrerad..

Bollnäsa vill såå gärna hjälpa till

snart har hon fått upp det..

får jag se vad det var säger Bollnäs

se men inte röra säger Älsa

Ästher snokar vidare

och nu kan hon inte hålla sej längre..

hon bestämmer sej för att öppna "godis"påsen

sen var det dags för tårta

hann inte ta nån bättre bild för tårtbiten var borta i ett nafs

jag skulle ta en bild på den roliga åsnan som Älsa fick av Eddie..kolla vem som försöker tjuva den  


Få se om jag bloggar nåt mer från torpet idag annars önskar jag er ALLA ett

Gott Nytt År och var rädda om era husdjur så dom INTE blir skrämda av raketer och smällare!!                          


                        


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards