Älsa & Ästher

Alla inlägg den 20 december 2009

Av Annica - 20 december 2009 17:27

Kenneth blev "jätteglad" när jag talade om att vi skulle ut i skogen och att vi "bara" skulle gå till älgpasset som ligger en bit från torpet. Nej det är inte långt tycker jag men allt över 200 meter är långt i hans ögon  vi hann en bit innan jag hör att han muttrar att han höll på att ramla, jag sa.. jag "lovar" att jag inte fotar OM du ramlar  Vi kom fram till älgpasset utan missöden så jag sa att vi tar "min" väg tillbaka...tyckte mej höra ett suckande bakom mej så jag frågade om det var okej..joo det var ju okej, bara det att när det kommit en del snö så flyter ju skogen liksom ihop och jag hittar inte exakt väg så det blir lite längre, hahaha..och mycket snö på träden som jag utan svårigheter duckar för..men inte han  så jag hör lite surt bakom mej... åååå nu fick jag snö i nacken  . Ja jag ska erkänna att jag också var på väg att dratta på rumpan några gånger men jag klarade mej jag också  

Det var såå fint i skogen med all snö och det var bara c,a 5 minus så det var riktigt skönt att gå...jovisst sa Kenneth  men jag tror inte han höll med mej!

Bollnäsa redo för skogen

wihoooo

Älsa pälsa tyckte det var kul att husse var med i skogen idag

så hon höll noga reda på så han inte försvann   

Bollnästrollet hade span på nåt

 


hihi Älsa har lyckats få en slemmis över hela nosen


snöig Älsa

Ästher rejält snöig

en mycket intressant grop hittade dom

sniff sniff


naturligtvis blev det dragkamp med en pinne

flämt flämt...


och nu bär det av in bland snöiga små träd...

NÄMEN titta sååå glad han är av att gå med oss i skogen  

hahahaha.....böj på knäna lilla gubben..hahahaha....

på fast mark...  

                    


                                     

Av Annica - 20 december 2009 08:06

I fredags åkte vi till torpet på eftermiddagen. Det började väldigt bra då vi inte fick upp låset till bommen upp till torpet, det var stenfruset. Jag försökte med min tändare att värma upp det medans Kenneth satt i bilen, jag blev så sur att jag kunde ha sprängt låset om jag kunnat  . Ja det gick ju inte...så vi åkte till järnhandlaren och köpte nån specialtändare då gick låset upp. Jag tog vovvorna på en promenad men hann inte långt förrns Älsa började pipa..hon fick köldkramp i tassarna, det fick hon förra vintern också när temperaturen närmade sej -20, så det var bara att gå hem med henne, jag tyckte så synd om henne då hon tittade på mej som hon tyckte att jag kunde bära henne hem, tur att vi inte hunnit så långt! Gick en liten vända med Bollnäsa och sen i värmen...ja luftvärmepumpen gick ju ett tag innan den la av...för kallt för den också. Ja tur vi har vedspisen...men den är ju bara varm så länge man eldar i den, sen har vi ett litet element i köket...MEN inget i rummet där vi sover! När jag gick o la mej så blev det med långkalsonger tröja och strumpor. Vaknade kl 4 av att jag hade frost i näsan..ja det kändes så, bara att skynda sej att göra upp eld i spisen...brrr...vad jag frös, på med mer kläder tills jag kände mej som en michelingumma  . Efter ett tag så började Ästher få sina mycket berömda bollnäsmyror...suck...temperaturen utanför fönstret visade då på -26....ja det var bara att stuva på sej ÄNNU mera kläder och ge sig iväg ut med dom, tog ficklampan med för det var verkligen kolsvart i storskogen  och sen har jag köpt varsitt halsband åt vovvorna i Sthlm som är neonrosa och som lyser, dom syns jättebra i dom, skönt att veta var framför allt Bollnäsa befinner sej. Gick bara en kortvända så Ästher fick springa av sej, Älsa gick jättefort tillbaks syndes att hon frös om tassarna. Sen när den andra hälften behagade kliva upp så packade vi ihop, då hade jag fått nog av kylan, och sen skulle vi få gris sprutan också, jag satte på värmaren i bilen, sen gick Kenneth ut för att starta den...tror ni den startade? Hahaha..självklart INTE  men som tur var så hade "nån" varit förutseende och tagit med sej batteristartaren..eller vad det heter så den hoppade igång  (skitbil)

Torpet på eftermiddagen

och på morgonen

syns inte hur bra halsbandet lyser

Älsa spanar efter Bollnästrollet i mörkret

tjohoo här kommer hon

tok trollet

nu har jag pyntat i torpet...

det räcker så där uppe tycker jag

sen kom jag på den smarta idén att jag o vovvorna skulle göra ett tomteluvekort, Bollnästrollet ville hellre pussas och Älsa stirrar på godisen som jag slängt iväg..

och där stack hon efter den...tycker ni jag ser uppgiven ut så är det helt rätt...husse som fotograf som tar alldeles för lång tid på sej när han ska fota  

Ästher poserar med Sigge

pusselipuss  


                 

                 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards