Älsa & Ästher

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Annica - 11 december 2009 06:22

Ja igår var det en dag som jag var en aning nervös! För det första så skulle vår vän Zelda in för att operera bort sin juvertumör och ta bort en fettknöl. Sen på eftermiddagen så skulle Ästher in för HD/ED röntgen(höfter o armbågar). Det gick bra för Zelda, tumören togs bort och det hade INTE spridit sej till lungorna   Så underbart skönt att höra, så nu hoppas jag att Zelda återhämtar sej fort från operationen så hon får ut och lorta runt i spagroparna igen  

Ja och sen skulle som sagt Ästher röntgas, det är ju alltid nervöst sånt där, inte för att hon visat att hon skulle ha några problem men man vet ju inte förrns man sett plåtarna! Det var knökfullt i väntrummet så hon fick sprutan ute i bilen, där somnade hon så skönt så, sen fick vi bära in henne, husse stönade lite och sa nåt om att hon var tung  det såg bra ut på plåtarna iallafall så nu är det bara att invänta svar från Skk som läser av plåtarna och hoppas dom tycker det ser lika bra ut som vi tyckte, jag frågade om jag kunde få en ryggröntgen på henne också, då klappade veterinären mej på handen och sa självklart, han vet ju att jag är en mycket orolig matte efter det som hände med Signe och han röntgade ju Älsa första gången för ryggen också. Tack o lov så såg ryggen perfekt ut, inga såna där fula nabbar  man vet ju inget om framtiden men det känns sååå skönt att det inte finns nåt i ryggen nu iallafall!

I morgon åker jag o Kenneth, Carina o Ulf på vår numera traditionella Stockholms tripp, vi sover på hotell i två nätter och shoppar och tar en o annan    och tittar på den stora hundutställningen, om jag inte minns fel så är det fjärde året i rad som vi gör detta tillsammans. Bästaste Sofia är ju hund o kattpiga..men nu börjar det krångla till sej för hon håller för det mesta till i Boden nu för tiden..men som tur är var hon tvungen att åka hem för hon slutar skolan idag, hon har läst på distans från Boden, såå vilken tur att hon kom hem denna helg...ja annars hade jag väl skickat vovvorna och byskräcken med taxi upp dit!

I onsdags efter jobbet så åkte jag upp till torpet med vovvorna, jag har köpt mej ett nytt allvädersställ, så skönt att inte bli blöt, det är ett som andas så man blir inte så där svettig o äcklig som jag blivit i mitt dåliga regnställ, nu är det bara ett par nya kängor som behövs, jag har haft mina graningekängor i 6-7 år men nu är dom slut, jag har letat o letat men hittar inga som jag vill ha, jag vill ha graninge igen för jag har varit supernöjd med dom jag haft. Jo jag har hittat graninge kängor på nätet som jag vill ha men jag vill gärna prova innan jag köper så jag får väl leta vidare efter återförsäljare, köpte mina förra på granngården men dom har inga bra modeller just nu, får prata med dom om dom kan ta hem så jag får prova!

Jag hade Älsa lös i skogen även denna gång, det gick bra förutom att hon efter ett tag fick NOG av Bollnästrollet som retade gallfeber på henne så då var hon ju bara tvungen att rulla runt henne i mossan, och det var ju inte så bra för på natten så fick hon antagligen lite ont i ryggen för hon bytte sovplats 173 ggr minst och gnällde lite, på morgonen så var hon lite låg och såg ledsen ut och var supertrött, men på eftm/ kvällen var hon som vanligt igen, så jag hoppas att det inte blir nåt krångel med ryggen igen, det är ju hela tiden ett vågspel vad hon klarar av att göra!

hihi jag tycker hon såg valpig ut på denna bild

dans i skogen

ett spöke? Nej det är ju Bollnästrollet

släääpp mej skriker Bollnäsa jag har inte retat dej

bläää på dej Bollnästroll

hör en fågel

vadå stor tunga säger Ästher

Älsa poserar

då ville Ästher vara med

jag kom på att jag skulle prova med att få med oss tre på samma bild genom att hålla i kameran..hahaha..undrar vilket håll jag tror kameran är och var är är Bollnäsa?

sådär ja nu blev Bollnäs med..men vad tittar jag på?

men nu då..hahaha...

haha ja käre nån

puss på dej matte nu räcker det va?

nu ställde jag kameran på en stubbe och använde självutlösaren, titta vilka som kollar in i kameran..inte jag inte  ja herregud så här många bilder på mej ska ni slippa i framtiden jag lovar, jag gillar inte att vara framför kameran, men nu var det en kul grej så ni får se vilken mästerfotograf jag är .


På söndag är det ju Lucia och eftersom jag inte är hemma då så ville Älsa o Ästher lussa för mej i morse och hälsa en trevlig Luciahelg till er alla  

sankta lucia   

det är helt otroligt vilka samarbetsvilliga hundar jag har, det är inga problem att "spöka" ut dom, men det kanske är så att dom vet att det vankas extra gott när dom gör sånt här, idag blev det skinka         


                                         


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards