Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Halleluja moment

Av Annica - 23 maj 2012 08:41

ja det kan man väl säga, törs knappt säga det..... MEN inatt är första natten på över en vecka Älsan inte behövt gå ut och pudra näsan  men jag tar inte ut nåt i förskott,för i måndags tänkte jag att jag får nog åka med henne igen till Strömsholm då det inte slutade..... men hoppas hoppas nu att det ska bli ett slut på alla sjukdomar, ska säga att det tär på både folk o fä när man inte får sova och när man ständigt  har denna oro malande i magen om vad det kan vara för fel! Tänkte ju inte ge henne proviva först för jag tänkte att det vill hon säkert inte ens ha, men när inget hjälpte och hon tittade bort när jag skulle ge henne canikur pro eller prokolin...då tänkte jag att jag provar väl med en matsked proviva nypon...haha hon tyckte om det!!!! Och det var då magen började lugna sej, om det berodde på provivan har jag ingen aning om men kanske det var den ändå!

BollnäsTrollet går numer under namnet Bollnäs RäserTrollet! Jag har klippt ner henne...ja okej lite skojig ser hon allt ut men sååå glad och pigg hon är!!! OCH söt!! När jag släppte henne efter klippningen sprang hon och var heeelt crazy, busade och hoppade, tror nog hon gillar sin nya frissa jag! Jag har inte droppat fästingmedel ÄN, jag provar om det räcker att klippa istället, har plockat flera stycken som jag sett krypa i pälsen nu, Älsa väntar jag med, hennes päls efter att dom rakade magen har fortfarande inte växt ut...syns lite lite fjun bara, vill inte klippa och riskera att det aldrig växer ut igen...det är ju inte så bra, dessutom har hon så tunn päls, det måste väl bero på kortisonet...lika pälsen på svansen, hon har så tunn svans hon som haft en sån plym.

Igår skulle "mannen" testa om åkgräsklipparn startade...jo det gjorde den, och han skulle provklippa, jag stod och målade när det skramlade till....han lyckades köra in i en elsladd som han själv lagt ut för att få värme till växthuset, och då hade jag ändå rättat till den så man skulle se den...det gjorde han inte...tur att jordfelsbrytarn fungerade annars hade han nog fått permanentat hår  ja jag fnissade såklart när jag såg att inget hände....sen skulle han starta den igen och då blev det ett rökmoln och han försvann i dimman och sen sa det   för det satt såklart ett ormbo av gammal sladd kvar i aggregatet  gissa om han var irriterad sen  och när sladden rycktes ut så gick en ruta i växthuset sönder också....TUR att det var han själv och inte jag  

Sigge kom och gick förbi räsertrollet ute på trappen och hon borrade in nosen i pälsen på hans rygg och jag trodde aha en fästing...men det var en knöl som en vårta med prickar på....tänkte om det kan vara nån tumör?! Kan hon känna lukten av sånt? Eller det kanske var en slump att hon luktade på honom där?! Ja jag ska hålla koll så den inte växer! Han fyller ju 13 år i september så han är ju ingen ungdom längre.

nämen sa Sigge...mat? Så mycket till mej?? Men näää sa jag det är vovvs

står det på bänken är det mitt sa Sigge

Bollnäsa tycker husse är så tråkig som bara läser

ett varmt pälsigt troll

en bit på väg och matte säger att jag ser skojig ut...

vilar lite...sötnäsa

Älsa håller oss sällskap

hjälp vilken svans....  

du kan sluta skratta nu knas matte

tjohoooo känner mej 10 kg lättare utan pälsen

mitt galna roliga Bollnä RäserTroll..tror aldrig jag skrattat så mycket nångång i mitt liv förrns hon flyttade in hos oss....Älsa Märta Maräng är naturligtvis också rolig på sitt alldeles egna speciella envisa sätt...det hon inte vill gör hon inte   




lurar på Älsa


som är van vid toktrollets ideér



mitt egna gremlingstroll  





haha hon har mycket löst skinn ser ni valken på ryggen








  

blev så liten och valplik på nåt vis i sommarfrisyren  

och vad sysslar ni med undrar Sigge?

 har du en strumpa med ankor på benet sa Sigge åt Älsa...

  det tyckte han var sååå roligt att han skrattade högt  

men då kom Bollnäsa och sa att man ska inte retas

äsch jag skoja ju bara sa han  



fullfart mot grinden..............

husse kom från jobbet och med sej från posten hade han ett paket...

jippieeee paaaaaket     

  

ett paket från Ozzy o Eddie till BollnäsTrollet som fyllt år

och i paketet låg en stor fin grön groda som kunde kväka...

som bara är sååå kul


tusen tack för groda,godis till Ästher och det bästa av allt till mej..den fjärde filmen av Småstadsliv   

Älsa tyckte att BollnäsTrollet skulle öppna godispåsarna och bjuda henne  


  

  


        



  

        

     

        



     


     


           


     


        

        

        


        

  

        

  

  


     

     


 
 
anette

anette

23 maj 2012 10:22

hahahaha vilka härliga bilder på alla jag skrattade gott åt sigge när han log så fint hahaha skönt att det börjar gå åt rätt håll nu och hoppas att det håller sig där kram på dig

http://www.bergakungen.eu

 
Ingen bild

Anne-Marie

23 maj 2012 12:31

Härliga bilder på tok-glada hundar.......Håller tummarna att allt blir lugnt ett tag nu! Kram

 
BMW o Rudi

BMW o Rudi

23 maj 2012 21:35

Hoppas, hoppas att magen håller sig lugn nu hädanefter!! Fy 17 så jobbigt ni har haft det! Jättefina foton på glada hundar och visst är det speciellt roligt när dom får öppna paket med nya leksaker i!??

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 maj 2012 21:41

Åhh vad skönt att Älsas mage verkar lite bättre :) Håller tummarna att det fortsätter så.
Kan tänka mig att det blev fart på Trollet när hon blev av med så mycke varm päls.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Lena Backman

Lena Backman

23 maj 2012 22:52

Men stackars Kenneth, tur det gick bra med sladden ändå! Skönt att höra att hon är bättre för nu får det vara nog av tråkigheter!! Vilken snygg bod/förråd/garage eller vad det är ni byggt...det svarta som syns i bakgrunden på en del kort. Gillar den svarta färgen. Vad är det för färg? Slamfärg från Falun? Jäkla snygg var den iaf!

http://brindberg.blogspot.se

 
Wille

Wille

24 maj 2012 06:00

Nämen vilken kul frilla Bollnäsa fått. Klart hon är glad det blir ju för det första så mkt svalare än att ha en varm päls på sig i den här värmen. Vilka härliga busbilder på er två tjejer. Ha det gott nu resten av veckan också !

http://willebuz.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 maj 2012 14:20

Hon älskar att simma och bada :-). Men tyvärr så ska du inte bada när dom är dräktiga.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Annkie

25 maj 2012 22:56

Hahaha, vilken glädje att se på fotona & läsa denna blogg ;)
Som den genomelaka person jag är så flinar jag extra mycket åt den inre bilden av din käre man med gräsklipparäventyret =D
Känns som nåt som skulle kunna ske här, typ varje dag!! =)

Ha det bäst!!!

 
Malin

Malin

27 maj 2012 02:03

Vilka underbara bilder :) Och va söt hon är nyklippt o allt :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
annica j

annica j

30 maj 2012 19:45

Underbara bilder, ser ut som dom är i paradiset dina hundar så lyckliga och härliga :)))

http://annicasdjurliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards