Älsa & Ästher

Alla inlägg den 7 november 2008

Av Annica - 7 november 2008 16:44

Idag har jag gömt köttbullar under plastbyttor och äggkartonger åt Älsa och Ästher. Det är så kul att se hur dom verkligen anstränger sej för att klura ut vad jag hittat på=) tog även fram träspelet åt Ästher men det är ju ingen svårighet åt henne längre Älsa vill inte ens försöka med det spelet, ser ut som nähä det där kan Ästher göra själv. Ästher håller på att krypa ur skinnet nu när hon inte får leka med Älsa...idag så har hon "hittat" en dyna på altanen som jag visserligen ska slänga men det var inte så kul att hon plockat ur skumgummit och lekt med över hela gården=) när jag öppnade dörren och frågade vad i hela fridens namn hon höll på med såg hon ut som.....????? Va....jag gjort nåt????? NÄÄÄÄ....den låg bara här dynan...jag har ingen aning hur den kommit hit=). Natten som var så har Ästher väckt mej 3 ggr....första gången var hon nödig dom andra gångerna skulle hon bara ut.....och det är inga små lätta väckningar hon gör på mej......PANG......framtassarna rätt i nyllet....matte är du vaken??? Tjohoo vad kul du är vaken tycks hon säga....suck.......... Älsa mår jättebra tack o lov....tycker bara det är urtråkigt att hon inte får vara ute själv på gården! Blev bra när jag klippte bort dom långa trådarna så nu slipper hon pyjamasbrallorna=) hon rör inte såret, skönt! Igår kväll var jag på promenad med Ästher  och det var super dimmigt, hon tyckte det var lite läskigt, helst om vi mötte folk, men hon uppförde sej bra ändå=)


Men säg varsegod nu då=)

Älsa funderar vilken hon ska börja med

Hur ska jag få ut köttbullen?

Kom fram nu lilla köttbullen

Älsa tar tag i äggkartongen

sniff sniff

Äsch jag biter sönder den

NEJ det var INTE jag=)

Den bara låg här=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards