Älsa & Ästher

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Annica - 18 november 2008 15:55

Igår var vi till Veterinären och tog bort stygnen på Älsa pälsa, det gick jättebra och hon var så lugn och snäll.....tills vi skulle gå ut och det satt FULLA väntrummet med småhundar som deras hussar och mattar hade i tryggt förvar i famnen=) Älsa blev "lite" (host) ivrig att komma ut så hon gick på bakbenen ut genom dörren ut i väntrummet......gissa om dom såg förskräckta ut dom som satt där och tryckte in sina små älsklingar mot bröstet=) jaa jag vet att min Älsa INTE ska göra så.......hon beter sej som att hon är en grizzlybjörn ibland=), jag stannade upp för jag pratade med veterinären samtidigt om ett foder och dom såg ut som dom ville skrika åt mej gååååå uuuuut med besten=), men då var ju pälsa lugn=) hon ville ju bara ut till bilen!

Jag lämnade ett urinprov på nytt åt Ästher bara för att kolla, det såg då bra ut, sen har jag under ett dygn mätt upp hur mycket vatten hon dricker då jag tycker hon dricker för jämnan, hon sörplar i sej ungefär 3 lit på ett dygn, Vet sa att det var inte för mycket, han sa att man kan säga att dom kan dricka 1 lit/ 10 kg:s kroppsvikt, och då är det ju inte för mycket, men sen slabbar hon ju en del också, vårat köksgolv är ju blött för jämnan då hon ibland glömmer stänga munnen när hon druckit så jag antar att några liter rinner ut på golvet, eller antar jag vet ju det då mina strumpor alltid är så där snuskigt blöta=)

Nu ska Älsa ta det lugnt ett tag till sen är det fritt fram för bus, hon är redan jätte piggelin och skulle jättegärna vilja ut och springa med Ästher den retstickan










 

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards