Älsa & Ästher

Alla inlägg den 16 november 2008

Av Annica - 16 november 2008 21:36

Japp så heter våran inomhus fotbollshall=) inte alla som har det=) Iallafall så har våran brukshundsklubb Ludvika Bk inbokade inomhusträningar för medlemmar ibland på söndagar. Ikväll var första för säsongen och jag tog Ästher med mej ner för att socialträna lite. Hon tyckte det va lite läskigt först att gå in i en stor hall med konstgräs....jag träffade en del goa människor som förstog direkt när jag förklarade att hon är osäker så dom INTE skulle försöka hälsa på henne utan min tillåtelse, känns skönt när det är folk som förstår, hon tom tog godis av dom när dom inte gjorde nån "affär" av det. Hundarna struntar hon fullkomligt i vilket är jättebra, ja hon tittar nyfiket men sen är det inget  mer, jag gjorde lite enkla kontakt övningar bara och sen lite sitt o ligg sen bara "var" vi där och kollade på alla andra som tränade! Hon har ju börjat visa att hon är mörkrädd...eller att mycket mer är läskigare när det är mörkt, hon tar då till sin grova stämma och morrar mycket djupt, härom kvällen så var vi på promenad nere efter vattnet och jag uppfattade för sent att det var en hund och dennes ägare som var där och tränade...det var ju kolsvart, Ästher borstade upp sej rejält men jag lockade med henne men hon blev mycket upprörd över att hon inte såg "vad" det var som sprang efter strandlinjen, så här i efterhand så skulle jag ju ha ropat till hundägarn så skulle vi kanske ha "möts" igen!! Ja man lär sej ju en del i efterhand också! Jag har ju förstått att jag har en del att jobba med när det gäller Ästher, det känns som jag har två hundar i ett, ibland tuff och ibland rädd/osäker, iallafall så är det ett bra tillfälle när det är inomhusträning att gå dit med henne, bra folk på plats som man kan ha hjälp av!

Tidigare idag så var vi i torpet och jag och Kenneth hjälptes åt att slipa golvet som var lackat en gång men skulle slipas igen innan lackning nr 2, sen tog jag hundarna på promenad den här gången på en skogsväg.....men Tromben Ästher är ju så himla galen att jag finner inga ord=) Hon badade i varenda lortdike som fanns...hon såg ut som Scooby Doo när hon härjade som värst=) blöt snön vräkte ner och hon badade.....jag blir så rädd att hon ska bli sjuk, Kenneth ringde och undrade var vi var så jag förklarade så han fick vackert komma och hämta oss, sen hem och föna Ästher torr, känns som att hon aldrig blir trött!!!! NU är hon trött iallafall efter 1 timme i hallen=)

I morrn bitti ska Älsas stygn tas bort, ska bli skönt att slippa oroas för dom iallafall, ska lämna ett nytt urinprov för Ästher då också, jag tycker hon dricker onormalt mycket vatten och Veterinären sa att vi börjar med ett urinprov så får vi se!

Och idag blir det INGA bilder=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards