Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 december 2009

Tovor och slagsmål

Av Annica - 1 december 2009 06:34

Igår morse upptäckte jag att Ästhers päls såg mysko ut...hon var full i små tovor över nästan hela kroppen, såg ut som små rosetter. Jag duschade henne dagen före och fönade henne och fast jag borstade hela tiden medans jag blåste henne så blir dom på nåt vis ändå efterfuktiga och under natten så blev det tovor. Så har det aldrig blivit förut, ja nån enstaka men inte så här. Suck.. så jag gjorde en del tovutredning igår och ska fortsätta idag, inte alls lätt när man får krypa runt runt runt medans hon tokar sej, ibland har hon borsten mer i munnen än i pälsen , jag blir alldeles svettig av att hålla på med henne  så idag får jag nog sätta på henne kopplet så jag får bort tovorna. Imorse när jag släppte ut henne och satte mej på altan med en kopp kaffe och   så helt plötsligt så VRÅLAR hon till och springer till uthuset, jag höll på att svälja kaffekoppen jag blev så rädd...ja det var fullmåne och det blev stora ljusa skuggor på den och hon såg naturligtvis ett farligt monster i stället för skuggorna  

Ja och nu till slagskämpen...suck...suck..suck..jag hade släppt ut Sigge en kvart innan Kenneth åkte till jobbet och han kom in när han åkte....ja han hade ju slagits så örat har släppt lite i själva fästet, tror inte jag behöver hjälp av veterinär jag har supersalvan hemma så jag pillar i den, jag har tvättat rent och det blöder ju en del, han smet in i badkaret så jag fick följa efter, jag satt där och tvättade rent och så skakar han på huvudet så jag fick blod och snusk i ögonen och munnen  

syns inte så bra..

det ljusa som sticker ut ska bort.

Sigge är chef för garagebygget

här kollar han så bygget håller måttet    

och han är nöjd med resultatet

konstigt att öronen inte trillar av

en väldigt nöjd slagskämpe

                

 
 
Anette med Flock

Anette med Flock

1 december 2009 08:11

Usch Sigge lille men men är man kung så är man hehehe...ja jag är glad att mina inte har sådan päls...ja förutom Ebbis då hehehe hon ligger ju och krålar sig på trimbordet när vi ska trimma då är jag svett och då väger hon ju bar 7 kilo hehehe skillnad på en Bollnäsa som väger betydligt mer att brottas med:=))

http://www.activeassar.se

 
Ville och Marie

Ville och Marie

1 december 2009 08:35

Ja jäklar vad den katten kan....
Haha är Ästher rädd för sin egen skugga?? Nu säger matte att jag inte ska skratta,jag fräser och svär åt alla skuggor som kommer i min närhet !!
Borsta tovor är INTE kul...det har man ju blivit utsatt för och jag gör det inte särskilt enkelt före matte, brukar gömma mig under sängen för dit kommer hon inte in ;)
Nospussar!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

1 december 2009 09:21

Precis sådär ser Harras ut med. Varje dag snart pälslös kan man tro!

http://www.freewebs.com/pipps

 
AnneSofie

AnneSofie

1 december 2009 12:10

Ja se dessa slagskämpar. Det såg inget roligt ut det örat.
men det är otroligt hur katter läker sig själva fort.
Våran förra katt kom hem två vårar i rad med ett bortdlitet styce på ryggen bakvid svansen. En femkrona stort hål så man såg ryggraden.
Fanns ju inget att göra för skinbiten var ju borta varje gång, så hon låg inne i tre dagar utan att gå ut och ens pinka men så huxflux, reste hon på sig och gick ut och snart var såret ihopläkt.

Nä, nu ska jag åka och handla.

http://www.sofielundilerdala.se

 
inger

inger

1 december 2009 15:34

Ni verkar ha det trevligt på torpet.Härliga hundlortgrisar,och så en slagskämpe till katt.Hoppas det läker snart,och att vi får lite kyla.Det blir ju lite mindre lortiga då.
Ha det bra på torpet
Kramiz

http://colahundar.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

1 december 2009 18:01

stackars lille Sigge...
ja han är så söt lille gusten :)
Japp man kan undra om man ska behöva vara utan snö...
jag behöver ju det NU..man känner sig som en sur tvättsvamp som är över sur för det går inte suga upp mer regn ;)
Puss & Kram till er och de stora gosiga vovvarna;)

http://www.englas.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 december 2009 19:14

Men så tokigt det kan bli om man nu vill vara herre på täppan. Vi skall få inta duschen imorgon, Matte säger att hon skall kolla om vi också får sådana tovor. VI har ju knappt någon päls kvar, så det vore inte kul om hon var tvungen att bort ännu mer. Nu har det kommit ca 2dm snö och är -14 grader kallt, SKÖNT. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

1 december 2009 19:56

Oj oj vad matte har jobbigt med din päls Ästher. Du måste vara lite mer samarbetsvillig. Inte busa med matte. Du kommer att bli supersnygg, tro mig. Min matte säger också att hon blir helt svettig när hon borstar mig, så jag vet hur det kan vara. Stackars Sigge och stackars Sigges öra. Hoppas det läker snabbt. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
camilla

camilla

1 december 2009 19:59

Arga katter...osv :) Ja det gäller ju att visa vem som är kung,då får man väl ta ett rivet öra eller två =)

Låter arbetsamt med dessa tovor,jag menar ,det är ju lite päls att tova ut....jösses!

Kram!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

1 december 2009 23:16

Vilket härligt djurliv du har!;) Full fart kan man säga:)
Men du får hälsa: krya på dig! till slagskämpen.
Att han aldrig tröttnar???

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

2 december 2009 08:41

men sigge! (eller förlåt, byggchefen...) inte ska du va ute o slåss! stackars ditt lilla söta kuvert-öra! hoppas det läker fint nu!
och matte! inte undra på att du fick svettas! våran matte svettas bara hon ger sig på våra små pälsar, era pälsar måste ju både ta tid o kraft, matte blir matt bara hon tänker på det! Men va fina ni blev! O så mjuka ni ser ut! Matte skulle betala en bra slant för att få krama o gosa lite med er! Förutom att ni ser mjuka ut så ser ni världsasnälla ut!
massa go-pussar

 
Ingen bild

fia, sigges bästis

2 december 2009 23:56

men stackars min lilla plutt bäbis sigge!!! :( *pussar på*
åh vad jag ska ta hand om honom och vad han ska bli bortskämd när jag vaktar dom så barnen :) ;)
han ska bara få burk mat och tonfisk och massa godis, samma gäller vovvarna ;) hehehe!
+ vi ska ha lucia party på söndagen, vi ska göra ett lucia tåg :D
hoppas ni får en lugn och skön helg då ;) hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards