Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Borstat

Av Annica - 2 december 2009 05:51

Skönt nu är tovorna borta på Bollnästrollet! Hon var riktigt lugn men det fick bli koppel på ute då gick det bra! Igår kväll var hon och jag på tisdagstuffen hundpromenad, hon var som vanligt jätteduktig. Älsa fick ta med sej husse på en kvällspromenad på byn hon, bra så han får lite socialträning också  

Nu har vi -7 ute...sååå skönt att slippa grus o lera, nu är det "bara" lite snö som fattas!

så här vill jag att det ska se ut, bilden är från februari i år!

Älsa borstad, hon blir ju sååå fin efter dusch och borstning, vilken päls hon har nu  

ett riktigt pälstroll     

denna här var ju tvungen att

härja av sej efter borstningen

med ett mjukislejon i munnen

min lilla toka

Älsa ville också låna den

sen blev det försök till att få till bra julkort, dom från skogen blev inte bra så nu blir det julkort med grön gräsmatta, jag skrattar så tårarna rinner för dom är så roliga mina Troll att ha och göra med, dom verkar gilla att bli utklädda, när jag är färdig får jag skynda mej att ta av Bollnästrollet den röda tshirten annars springer hon runt med den på sej, hon gillar verkligen den                   

  

 
 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

2 december 2009 08:32

Haha den där Bollnäsa, goding!
Ja många raser med vakt i är det! Men vi kan inte tänka oss andra raser heller! Eller vad vet jag!!?? Man ska aldrig säga aldrig! Kanske sitter där med en cocker sen!!?

http://www.freewebs.com/pipps

 
Edith

Edith

2 december 2009 19:52

Med dessa kallgrader kommer ni säkerligen att hålla er rena. Skönt för matte. Älsa du blev hur snygg som helst efter din skönhetsbehandling, fast du var ju jättesnygg innan också. Snacka om att Bollnästrollet klär i den röda T-shirten. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Lena Backman

Lena Backman

2 december 2009 21:18

De är så fina dina tjejer....men Älsa undrar nog varför du skaffat henne just en SÅN lillasyster som bollnästokan =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

2 december 2009 21:46

Ja man kanske skulle be Matte testa att klä ut oss. Jag tror inte att Vi kanske skulle uppskatta det. Det här med att ha på sig kläder och annat med våran varma päls gillar vi inte. Hoppas ni också får snö, det är verkligen skönt att det inte fastnar så mycket sand under trampdynorna. Nu har vi isklimpar istället, och dom är bra att käka upp, för att släcka törsten efter bus ute. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Stella och Doris med matte Lotta

Stella och Doris med matte Lotta

2 december 2009 23:17

Ja Älsa är verkligen jättefin, Ästher oxå förståss, det är ju så mycket valp i den hunden så man kan inte låta bli att le :-)

Ha det gott

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

4 december 2009 07:34

Hejsan svejsan.
Här hade vi minusgrader i två dagar och nu är det återigen 2,5 plus och regn.
Det märks på hundarna att de uppskattar lite minus (fast de hade ju inte gråtit om det kommit ner lite snö också.
Men vi håller tummarna, kanske blir det en vit jul.

Ha en bra helg och andra advent!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

4 december 2009 14:58

Jamen vad mycket snö det var förra vintern! Fin bild!
Hihi, så go i röda t-shirten:) Hoppas du fått till nå fina kort då:)

http://zelda.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards