Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 20 december 2009

En snöig skogsvända..hahaha...

Av Annica - 20 december 2009 17:27

Kenneth blev "jätteglad" när jag talade om att vi skulle ut i skogen och att vi "bara" skulle gå till älgpasset som ligger en bit från torpet. Nej det är inte långt tycker jag men allt över 200 meter är långt i hans ögon  vi hann en bit innan jag hör att han muttrar att han höll på att ramla, jag sa.. jag "lovar" att jag inte fotar OM du ramlar  Vi kom fram till älgpasset utan missöden så jag sa att vi tar "min" väg tillbaka...tyckte mej höra ett suckande bakom mej så jag frågade om det var okej..joo det var ju okej, bara det att när det kommit en del snö så flyter ju skogen liksom ihop och jag hittar inte exakt väg så det blir lite längre, hahaha..och mycket snö på träden som jag utan svårigheter duckar för..men inte han  så jag hör lite surt bakom mej... åååå nu fick jag snö i nacken  . Ja jag ska erkänna att jag också var på väg att dratta på rumpan några gånger men jag klarade mej jag också  

Det var såå fint i skogen med all snö och det var bara c,a 5 minus så det var riktigt skönt att gå...jovisst sa Kenneth  men jag tror inte han höll med mej!

Bollnäsa redo för skogen

wihoooo

Älsa pälsa tyckte det var kul att husse var med i skogen idag

så hon höll noga reda på så han inte försvann   

Bollnästrollet hade span på nåt

 


hihi Älsa har lyckats få en slemmis över hela nosen


snöig Älsa

Ästher rejält snöig

en mycket intressant grop hittade dom

sniff sniff


naturligtvis blev det dragkamp med en pinne

flämt flämt...


och nu bär det av in bland snöiga små träd...

NÄMEN titta sååå glad han är av att gå med oss i skogen  

hahahaha.....böj på knäna lilla gubben..hahahaha....

på fast mark...  

                    


                                     

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

20 december 2009 19:00

Hahahaha!!! Jag var bara tvungen visa Jörgen på bilderna av Kenneth! hahaha! Jörgen skrattade åxå! Stackars kenneth ute i skogen på promenad, måste vara mardröm, eller?

Men lika underbara bilder som vanligt.
Jag gissar att Zelda är lite avis på Älsa och Ästher, både för att ni har så mycket snö och för att de får gå prommisar.

http://zelda.bloggagratis.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

20 december 2009 19:58

hahaha jadu så det kan bli när man ska på prom i skogen med en inte allt för villig sambo:=)) kan tro att du njöt av den promenaden*flin* underbara kort och i synnerhet då på Kenneth:=)) tror att Älsa är lite hussehund:=))

http://www.activeassar.se

 
Carina T

Carina T

21 december 2009 01:09

Ha ha ha ha......Syns tydligt hur han njuter av promisen =))))) Sätt koppel på han ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

21 december 2009 06:54

kenneth ser inte helt nöjd ut, får du med honom igen gör du det bra ;) Det är skönt med snö och kallt, men -20 är liite väl tycker jag. Stackars Älsa som fryser om tassarna :( Ha det så bra! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

Lena Backman

21 december 2009 09:33

Vilken muntergök!

 
inger

inger

21 december 2009 09:47

Bra gjort.Nu känner ju inte jag din "gubbe",men det var bra gjort av dig att få honom med ut i skogen,han ser ju inte allt för glad ut.Jag har slutat att tjata på min om skogspromenader,för då har han alltid så mycket han måste göra.Så jag har tröttnat,jag går helst själv.Men han gick med dom när jag hade brutit foten i somras,så då var han "DUKTIG"
Ha en bra dag

http://colahundar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

21 december 2009 11:04

Vilken spännande promenix ni fick. Härligt med skogspromenader. Älsa och Bollnäsa ser ut att stortrivas. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 december 2009 18:19

Om man tittar på Kenneths ansiktsuttryck så verkar det här med promenader inte vara hans starka sida. Vilka superbilder på tjejerna ii snön. Nu har vi också fått snö, drygt 1dm har kommit och det snöar än. Det blir en vit jul. Ha en skön kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

21 december 2009 19:08

hej sötingar! våran mail tycker inte om adressen vi fick den bara spottar tillbaks den o säger olevererbart! hm... mattes mail är catrin@catrinfoto.se iaf!
slafspussar nu ska matte ut o slabba i köket lite till...

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

21 december 2009 19:41

Haha ser måttlig road ut gubben din!!
kristin.en@telia.com

http://www.freewebs.com/pipps

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards