Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Lugn julafton

Av Annica - 25 december 2009 18:33

Ja julafton blev då lugn hos oss, båda hundarna skötte sej.. ja förutom Bollnästrollet som tog sej "nån" smakbit själv, givetvis fick båda vovvorna en egen jultallrik, men Bollnäsa nöjde sej inte me det då  Men efter varje julafton blir jag liksom förvånad..jaha..det var detta ja...det går ju så fort över!! Man äter sej proppmätt på rekordfart och det blir massor av mat kvar, tror det är pga blandningen som man blir så fort mätt! Idag är vi i torpet och det snöar och blåser som attan..få se om vi kommer härifrån i morrn? Var ut i skogen med vovvorna när vi kom hit idag..av nån konstig anledning så hade Kenneth fullt upp och "kunde" inte följa med oss denna gång i skogen  Men åååå vad det fastnar snö i pälsarna på dom när det ligger runt nollan....det gillar jag inte, nej några minus vill jag allt ha!

"bry britta" upptäckte att jag skulle slå in julklappar...

och la sin "näsa" i blöt

Älsa blev så glad att hon sjöng en trudelutt..

Bollnäsa är förväntansfull..Älsa tar det hela med ro

Älsa öppnar paket

Bollnäsa är ordentlig och drar i snöret

mera paket

jättekul tycker Älsa att öppna

Ästher fick en av sina favoritleksaker..

 

Älsa kollar vad Bollnäsa fått i paket

Älsa blir så supermallig att hon måste visa alla vad hon fått..

och nu blir det bilder från skogen




 



 


  

     




    


sist men inte minst så tackar vovvorna sin "moster" med familj för att dom fick varsin MYCKET pipig julklapp....

 



                        

                       

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

25 december 2009 21:23

Hahahaha, kan man tröttna lätt på att höra dessa julklappar pipa?=)))))))
Varför ville inte Kenneth med ut i skogen då? ;)
Ja, man äter och äter och vips är julen över:/ hoppas ni haft en trevlig jul och att ni inte blir insnöade till imorrn. Här snöar det och blåser åxå. Men det är ju åtminstonde trevligare med en vit jul än grön och regn.
Kram och hoppas ni får en fortsatt bra jul!

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

stig

26 december 2009 07:14

Men hääj!
Oppes ed i bra dan nidi Smibockan!
Nu ar ig kuägår o dainu weldut ruäliger og trivligu kuärt.
Oppes juäle ar werid däl, og att tuämtn'n war freek mes
an kam.

Els ad muna fro: uädåga fro klattergard'n!

 
Ingen bild

Mia

26 december 2009 09:14

Först o främst jag ber m ursäkt för pappas dåliga svenska... Undra va han tror det står HAHAHAHAHA
Pipleksaker, det var inget problem förrän Lejpi kom in i denna familj.... Hon lärde Myzak hur man leker med dem... KUL!!
Härlig jul verkar ni haft iallafall! Kram på er

 
Edith

Edith

26 december 2009 10:20

Vilka fina julklappar ni fick. Och ni är verkligen duktiga på att öppna klapparna också. Matte tycker det är konstigt med julen. Först förbereder man en massa och sen plötsligt är allting över. Hux flux. Ha' det så bra gullhundar!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

26 december 2009 12:09

ja jag säger då det ...vilka fantastiska kort du får till...Älsa är ju för underbar och busan hon är verkligen ett busigt Bollnästroll...blev inga bilder idag då vi fick stanna hemma för mycket skare idag och ett jäkla snöoväder...ingen snö då gnäller man och när snön vräker ner då gnäller man oxå hehehe

http://www.activeassar.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

26 december 2009 13:00

Hahahaha lika roligt varje gång att gå in här! Så roligt att se dom båda, Bollnäsas tokia miner. Och Älsa som liksom poserar så fint! Hihihi Hm vilka roliga leksaker!!
Glad fortsättning!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

Kristin & Harras

26 december 2009 13:03

God fortsättning skulle jag ju skriva!!

 
Ingen bild

ågatan

26 december 2009 15:28

varsågod för pip leksakerna.
hoppas att de håller länge läääänge ;D

 
Ingen bild

malte o snokas

26 december 2009 19:21

hej söta troll av alla sorter! vi är så glada för amtte fick högtalare till sin dator i julklapp o nu kan hon både se o HÖRA er när ni bråkar runt därhemma! Jättefina bilder ni har haft en mysig jul ser vi!
slafspussar

 
AnneSofie

AnneSofie

27 december 2009 15:52

Plusgader är ingen hit i snö kombination långhårig hund.
Leo åkte på stora tvätten i dag för han stank värre än gammal disktrasa.
Marrón och Dorris höll sig på behörigt avstånd.
Nu är han så fluffig å fin.
På ena sidan kanske jag ska säga för jag har bara orkat borsta en sida. Tar en paus och borstar resten om en stund. Man blir så himla stum i armen.
God fortsättning.

http://www.sofielundilerdala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards