Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Smart idé

Av Annica - 28 december 2009 06:26

Jomen visst kom jag på att det nog skulle vara roligt att åka skidor. Problem nr 1 är ju det att jag har inga skidor, problem nr 2 är att jag inte stått på ett par skidor sen jag gick i 9:an och det är ju "typ" 6 år sen (*ljug*) . Så vad göra..jo fråga grannar om dom hade mini skidor men det hade dom inte men ena grannen hade längdskidor, ja så jag lånade hennes skidor och pjäxor, stavar då frågade hon, nej men det hade jag själv...varför har jag stavar men inga skidor? Bra fråga. Och hon frågade om jag skulle låna valla..NEJ men det behövs inte svarade jag! Vi åkte till torpet och jag gick en lång promenad först med vovvorna för det var ju Bollnäsa som skulle få den stora äran att göra mej sällskap på skidturen så det var ju viktigt att hon var uppvärmd. Ja så var det dags, på med pjäxorna som var såna där små nätta..en annan kom ju ihåg dom "riktiga" pjäxorna som man sen spände fast i ett par rejäla bindningar..sen skulle Bollnäsa ha sele för hon skulle ju hjälpa till att dra, sen var det dags för skidorna..hahaha..får mej osökt att tänka på " å än slank hon hit, å än slank hon dit och sen slank hon INTE ner i diket, nej jag ramlade faktiskt inte..är förvånad själv. Men vad i hela friden tänkte jag på med MINA stavar...ja dom når till midjan..pust...hade ju ingen som helst nytta av dom det gick ju inte att skjuta iväg sej då jag fick nästan gå ner på knä för att ta stavtag. Och sen insåg jag att det skulle ha varit jättebra med nån valla för jag gled lika mycket bakåt som framåt...och av Bollnästrollet fick jag ingen hjälp för dra det tänkte hon då inte göra, annars drar hon så jag har schimpansarmar men inte nu, nu gick hon sååå fint på sidan om!! Så en bra idč är nog att fixa längre stavar och valla...sen så  

en tidig morgonpromenad i torpet

väldigt mörkt och det snöade

denna här måste ut tidigt för hon har myror i brallan och det finns risk för myrornas krig annars om hon inte får röra sej.


det ser ut som hon har sneda vargögon


Älsa pälsa i full fart

Bollnäsa är sällan still

inga kommentarer  



påminner om Charlotte Kalla va?

eller inte  

den här bilden talar för sej själv..mitt galna roliga BollnäsTroll

                                         

 
 
Hunden Liza

Hunden Liza

28 december 2009 08:52

Vet inte varför det gav mig idén att skaffa skidor för. Det lär vara enda gången även Liza går snällt och lungt vid min sida, i stället för att dra som en dåre. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Mia

Mia

28 december 2009 08:57

Hejhopp! Tack för den roliga bloggen! Ja undra va man får för sig för konstiga idee´r ibland! Jag fick för mug förra året att jag skulle ut på skidor... Det kom inge längre än till tanken, eftersom vi inte har nåra skidor, o intresset var visst inte så hett eftersom min granne har toppen skidutrustning som jag hade fått lånat.. .
Underbart kort på Bölelejonet Orkidessa-Kakmonster!!
Såg att du o pappa måste gått samma svenska skola, o ni måste för 17 blivit underkända!!! =)

http://www-familjennorman.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

28 december 2009 09:03

Det hade varit väldigt roligt att få se er med skidor på. Hemma hos oss har det pratats om att det skall köpas skidor. Undrar om dom tänkt som eran Matte att vi skall dra dom. Det kommer vi nog att bli 4 om tror jag och Valle. vi har fullt upp med att ta oss fram själva. Ha en skön dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ågatan

28 december 2009 12:52

Yippieee min syster ska bli en sån där "kändis" som är me i tv när hon vunnit alla skidtävlingar..:-))) Du är BÄST kära syster.
Härliga kort som vanligt på brudarna..

 
Anette med Flock

Anette med Flock

28 december 2009 13:26

hahaha vilka underbara bilder...klart att du är lika bra som Kalla:=)) men du får nog byta ut stavarna tror jag ...och vad fint Bollnäsa gick bredvid då hihi

http://www.activeassar.se

 
carina jonsson

carina jonsson

28 december 2009 13:27

God forts.Härliga kort :) sköt om er / kramar om .Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Maria

Maria

28 december 2009 13:29

haha vilka fina bilder och vilken rolig skidtur ....bättre lycka nästa gång..god fortsättning & ett gott nytt år
Kram

http://www.msundqvist.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

28 december 2009 13:46

Åhh som vanligt superhärliga bilder att titta & le åt =)
Hoppas ni får en trevlig nyårsvecka...
Kram på er

http://tindraochbuddah.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

28 december 2009 17:26

Vilken häftig skidtur ... men stavarna var nog i kortaste laget. Visst är det konstigt ... när man behöver draghjälp går dom så fint och när man själv vill gå lite lugnt och fint drar dom hur mycket som helst. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

28 december 2009 18:35

Hahaha så roligt!! Åh denna tokfia, hon ser ju galen ut på varje kort!! Åh vad jag skulle vilja träffa henne någon gång!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

28 december 2009 19:25

Hihi... superlik Kalla! Men vilken kul idé att åka skidor:)
Ja, Bollnäsa slår ju alla rekord på foto=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena Backman

28 december 2009 19:53

Ja man ser på stavarnas längd att du måste ha växt lite sen skoltiden =) Väntar med spänning på nästa skidavsnitt!!

 
AnneSofie

AnneSofie

28 december 2009 19:53

Tokiga Bollnäsa. Hon verkar inte deppa ihop så ofta i alla fall. Eller har hon överhuvudtaget en allvarlig sida?

http://www.sofielundilerdala.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

28 december 2009 23:54

Är djupt imponerad av att du överlevde skidturen, det hade inte jag gjort!! Jag har oxå mina gamla stavar kvar men inga skidor, konstigt :-)

Vackra bilder som vanligt

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snokas

29 december 2009 09:33

hihihi vilka roliga kort vilka blickar hon kan få till bolltrolle där!
va modig matten va som kasta sig upp o ut på skidor våran matte har blivit så gammal o stel att hon är rädd för att ramla...
slafspussar på gopropparna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards