Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Det är så hälsosamt o stärkande KALLT i torpet=)

Av Annica - 31 december 2009 14:39

Vilken tur att jag lämnade min nyårs blåsa hemma när vi åkte till torpet..jag hade en glittrig slimmad sak med mycket bling bling jag skulle haft på mej  eller nää nu lurade jag er allt  men jag tror INGEN gick på det!!! Min klädsel just nu inne är, långkalsonger,fleeceunderställ och fleecejacka o överdragsbyxor och skoterstövlar  när vi kom hit så var det 5 plus inne........men det måste ha varit minusgrader för mina pelargoner i fönstret har frusit så dom hänger som snorsloskor i krukorna  och hundarnas vattenskål var bottentjälad! Men nu har vi 13 gr varmt inne iaf!!! Vilken himla tur att det slagit igen sej ute, nu är det bara 8,5 minus! Och sån tur att vi har ett extra element för luftvärmepumpen lever sitt eget liv just nu...den går ibland..behöver jag säga vad jag tycker om luftvärmepumpar? Nää jag tänkte väl det    

Idag lät jag Älsa få busa med Ästher...det var med blandade känslor för jag är livrädd att Älsa ska få ont i ryggen...dom busade inte så länge så kanske Älsa känner själv ändå vad hon "tål"??? Hoppas hoppas..hon var sååå glad idag när jag inte hela tiden var på henne om att ta det lugnt eller var beredd med kopplet.

Ja nu blir det en MASSA bilder på mina galningar..ja iaf en är galen  och nu ska jag ta "en"    så antagligen kommer jag inte att vara vaken kl 24...äsch strunt samma  

 



 


  

 






    







                     
































                                                  

         


                                

 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

31 december 2009 18:07

Ett riktigt gott nytt år till er åxå!
Brrr, vad kallt ni hade det i torpet:/ Men ni får väl roa er med nån värmande övning;) Bollnäsa är tokrolig på varenda bild ju:) Man blir så glad av att titta=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

31 december 2009 18:19

Gott Nytt år På er med ;)

Ozzy är rädd för raketerna i år =((((((((((((((((((((((((((((

http://ozzyeddie.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

1 januari 2010 01:28

Ett Gott Nytt 2010 till er, hoppas ni har fått upp värmen nu!

Grattis i efterskott till Älsa, så underbart söt hon var som valp! Kul att se att hon "fått" busa lite, kan tänka mig att båda vovvarna var lyckliga då!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

1 januari 2010 10:55

Stackare och jag klagade när vi hade knappt 16 grader inne men nu har jag eldat som en galning så nu har vi väl en 19 grader iallfall:=)) tur man har små russlar som ligger under täcket och värmer en bra element:)) härligt att se Älsa busa lite...de är så fina båda två yrvädret är ju bara för härlig:=)) ha ett fortsatt God fortsättning på 2010...hmm kändes konstigt att skriva så:=))

http://www.activeassar.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 januari 2010 12:43

Det var tur att "blåsan" fick stanna hemma. Undrar hur du hade sett ut som isstaty. Idag har vi ca - 9 grader lite lätt snö. Gårdagen gick mycket bra, inte rädd alls för smällarna. Idag kommer våran Lill Matte hem det skall bli skoj. Nospussar

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena & Zorro

1 januari 2010 13:28

God Fortsättning på er !!!!
Hoppas allt är bra med er. Jag tror att Zorro skulle behöva komma och leka lite med Ester så att dom fick härja av sig riktigt. Det skulle dom nog tycka vore kul båda två.
Ha det bra Kramar från Lena & Zorro

 
Edith

Edith

1 januari 2010 14:07

Vilka häftiga lekbilder på Älsa och Ästher. Bollnäsas öron far rakt upp när hon leker. Känner igen det där med kallt i huset på landet när man kommer. Så var det också för oss när vi kom till vår gård i Järvsö om vintern ... kallt kallt när man kom. Det var knappt man kunde lägga sig i sängen och sova. Det behövdes kläderna på faktiskt. Ha' en bra Nyårsdag!

http://www.parisercollie.blogg.se.

 
Camilla

Camilla

1 januari 2010 15:15

Härliga busbilder med fart kan man aldrig få nog av :)
Gudars skymning vilka snömonster dom är.
Hoppas ni får ett finfint 2010.

Kram!

http://www.bloggplatden.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards