Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Annica - 24 april 2009 17:40

Igår kväll åkte vi till torpet...Kenneth var ledig idag för han skulle snickra lite i hallen i torpet! Typiskt så vaknade jag kl 5....Ästher sov som en gris...när hon sover så vaknar jag=)..jaja...halv 7 stack vi till skogs jag och voffs, var riktigt kallt med frost i gräset men bara en liten stund senare så blev det varmt! Vi var ute i 1,5 tim, vi lufsade över stock och sten, dom gillar verkligen det, istället för att gå runt på gator, nu får dom springa lösa och använda hela kroppen! Lite senare kom syrran på besök....jag gick och mötte henne på skogsvägen, jag hade Älsa i koppel och Ästher lös bara för att jag ville se hur Ästher reagerade med möte där på vägen, när hon såg att nån kom på vägen så stack hon iväg en liten bit, jag sa åt henne att stanna men det ville hon inte höra....hon la av ett fnys först sen skällde hon...och studsade liksom fram, men hon sprang inte ända fram, syrran sa inte ett ord utan fortsatte mot oss i en rask takt, Ästher kom flygande tillbaka för att sen sticka mot syrran igen men inte ända fram.....men Älsa kände ju igen sin moster på långt håll och började grina så då gick vi fram OCH dååå minsann så såg ju även Bollnäs vem det var=)))) ja men skönt att se att hon inte sticker ända fram om man möter folk när hon är lös! Sen drack vi kaffe och sen följde jag med syrran ner till bilen och hade voffsen med och när vi kom fram till torpet igen så var dom rejält trötta=)))

Jag har även torkat torpfönstren, välbehövligt...nu ser jag ut igen=)....torkade även emellan fönstren och där var det en inneboende=) tur att syrran hade åkt annars hade hon nog svimmat=) lägger in bilden sist...så ni vet=)

fullfart på morgonen

Älsa också piggelin






pust pust

Älsa spanar från en sten

det fastnar mycket skräp i pälsarna

Bollnäs "råkade" trampa i ett skitdike

Ästher spanar i riset=)


vackert pälstroll

vilar efter skogsturen

Bollnäsa är trött

skulle ta kort när hon sover på rygg men hon hörde mej så det vart lite kocko=)

har såpa skurat bockbordet...nu fattas det bara några passande stolar till!!


och nu den "rara" gröna saken som bodde i torpet...kan tala om att han nu  är vräkt=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards