Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Annica - 5 april 2009 16:12

Ja Ästher kräktes direkt efter mat o vatten i morse så jag ringde Falu djursjukhus och vi fick komma 12:30. Fick träffa Marie "Mimmi" Granar som frågade ut oss om Ästher och kollade igenom henne. Sen kom det in en sköterska  och Ästher fick kontrastvätska...hon var jätteduktig fast det smakade garanterat blä. Sen in på röntgen och hon var sååå duktig fast vi höll fast henne på bordet. Bilderna visade ingenting, matstrupen/bröstkorgen och bukhålan röntgades. Men dom ville ha henne kvar över natten för att se hur hon blev och hon skulle få dropp med tanke på att hon spytt så pass mycket så hon inte blir uttorkad! Hon skulle ev röntgas om för att se hur långt kontrasten kommit, det tog tydligen 2 tim för all vätska att åka igenom kroppen. Pinnar syns inte på röntgen tydligen! Usch vad jobbigt att lämna henne där........jag vet att hon är i bra händer men det är jobbigt ändå=( sen är man ju såklart nervös på OM och vad dom hittar...nåt fel är det ju när hon spyr så där=( stackars min lilla skrutta.....

Av Annica - 5 april 2009 07:40

Ja jag är fundersam och orolig över Ästher! Började med att hon kräktes på jobbet i torsdags när hon druckit vatten, blev inget mer den dagen men som jag skrev häromdagen så vaknade jag ju av att hon kräktes i fredagsmorse när vi sov i torpet, sen på promenaden i skogen så åt hon ju snö och kräktes då med. Sen var det lugnt ett tag....sen efter middagsmaten så var det dags igen, sammanlagt så spydde hon 5 ggr på fredagen. Lördag morgon spydde hon igen efter att ha druckit vatten, 5 ggr blev det på lördagen sammanlagt då också?! Jag har tittat varje gång hon gjort det och hittat små pyttesmå rester av flisad pinne, inte alla gånger har jag hittat rester. Så nu är jag rädd att det är stopp nånstans....kanske är ett ormbo av pinnrester som sitter som en propp så det blir fullt när hon druckit/ätit! Hon har varit lika pigg fast hon spytt men igår kväll tyckte jag att hon var lite"låg" i sättet...visserligen kan hon ju faktiskt ha varit trött! Jag har även gett henne massor av sparris!Hon har inte kräkts nåt än idag men jag ska ge henne frukost tidigt få se vad som händer...kräks hon då också så ringer jag "farbror" doktorn för att höra vad dom säger! Usch för dessa j-la pinnar...hon kan INTE låta bli dom, ja inte bara pinnar det är buskar också...allt ska hon äta på, jag "mockade" igår på gårn det som kommit fram under snön...och det var både det ena och det andra i hennes bajs, så det är ju ett under att det inte blivit stopp förut=(


väldans vad hon växer ojämt=)

anfall

Hacke hackspett var också vaken tidigt

halvbild=)

ohej vad det går att skutta i snön

här luktade det nåt intressant

vems avtryck är detta?

??

Ja vem har gått här?


tungan hänger på Älsa

vilar lite

Älsa väntar in mej

Ästher poserar i solen

tjohej

kollar efter Älsa

Ästher tänkte bada men lyssnade på mitt nej!!!=) duktiga Ästher=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards