Älsa & Ästher

Alla inlägg den 29 april 2009

Av Annica - 29 april 2009 06:07

Åååå så irriterande, mitt batteri till kameran har gett upp=( går inte att ladda! Dåligt tycker jag då jag bara haft kameran sen september=( och nej jag har inte "lurat" batteriet och laddat ofta! Ska kolla med våran fotoaffär om det finns ett nytt där!

Igår rev jag och grannen Anneli ner gärsgårdarna på våra gårdar, det ska bli nya fina gärsgårdar till helgen=). Men oj vad det var jobbigt, vi höll på i princip hela dagen, rev och släpade störar, så nu har jag upptäckt att jag har en massa oanade muskler i min kropp jag inte trodde fanns...snacka om kroppsarbete=)

I måndags var jag och Ästher på hundkurs igen, hon är kanon duktig, struntar totalt i andra hundar=), men hon vill inte att andra hundar ska komma nära henne, märktes när vi gick slalom mellan andra, då höll hon sej nära mej! Det är lite lustigt när man ska ha hunden sittande på sidan...då sitter Ästher helst bak o fram och tittar på mej istället för på dom andra=)..men när jag tänker efter så gjorde Signe och Älsa likadant?! Spelar ingen roll om jag gör om det tusen gånger så vrider hon iallafall ut sej ! Men det blev lite för mycket i måndags...både Ästher och dom andra hundarna tröttnade ur, tillslut så ville inte ens Ästher sätta sej på mitt kommando, dessutom så börjar kursen halv sju och slutar halv nio med en kort fikapaus, första timmen är hon på allerten men andra så märks det att hon tröttnat, kanske skulle räcka med en timme! Det var en mamma med som tittade på sin dotter som gick med sin hund, men då ville den hunden till henne så hon gick iväg en bit och ställde sej...efter ett tag så upptäckte Ästher att det stod en "mysko" filur där och började med sitt mörka skall att tala om för matte att hallååå det står en "mysko" sak där=) så jag fick vackert ta med henne dit så hon fick nosa på henne och då var det bra=)

Nej nu ska jag till jobbet och vila upp mej=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards