Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 11 november 2008

Älsa pigg

Av Annica - 11 november 2008 16:35

Älsa mår jättebra tack o lov. Börjar bli lite jobbigt bara för Ästher kan ju inte förstå att dom inte får busa. Ästher har börjat att väcka mej på natten för jämnan nu...suck....vet inte varför, ibland ska hon inte ens ut utan blir så där jättelycklig när hon ser att jag vaknar...ja jag kan inte annat när man får två tassar rätt i nyllet, man får ju en chock.....inatt kravlade hon sej halvvägs upp i sängen men kom inte upp så då skällde hon sitt tinnitus skall rätt i örat på mej.....jag lovar att jag såg stjärnor och raketer. Sen är hon hopplös på att äta allt möjligt hon hittar i sopväg.....en natt vaknade jag av att hon kräktes, eller ja det var nog mer en rejäl harkling....jag steg upp och kollade.....en handfull torrt gräs......såg ut som hö, nu kan hon ju ha magkatarr då hon äter penicillin. I morse spydde hon i soffan, den här gången var det ett halvt mjukisdjur!!!! Annars när vi är ute och går så stoppar hon allt i munnen hon hittar. Igår kväll var vi på en liten promenad tillsammans med Pettson och Ylva....det är en hel vetenskap när man har båda med sej för Ästher är överallt samtidigt, det gäller att se upp annars ligger man garanterat ner, Älsa går jättefint, ja det blir nog bra med båda tillslut...har inte gått så mycket med båda samtidigt nu då jag tycker att Ästher förlitar sej så mycket på Älsa


Mys







 
 
carina jonsson

carina jonsson

11 november 2008 17:15

Kikar in och lämnar förkylnings kramar...tur det är via nätet *haha.Härliga kort /kram.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

Sherry

11 november 2008 17:32

Skönt att du är pigg nu syster yster, eller har lilltjejen tagit över den rollen? Här är allt bara fint och vi njuter - matte iaf. Det är sååå ljuvligt ska ni veta - med bebisar - fast det har ju ni i färskt minne. Fniss. Ha det och kolla gärna dagboken - matte bloggar lite. hihihihihi

 
Lena B

Lena B

11 november 2008 18:30

Skönt att hon är pigg igen. Ästher blir bara sötare och sötare :-)

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Ingen bild

ylva

11 november 2008 20:36

Ser ut som lill skruttan inte vet att man ska ligga, sitta i bia bädden, Så knäpp som bara hon kan vara så tror hon säkert att man bara ska ha halva kroppen i den TOK FIA!!! =) kramar

 
Anette med flock

Anette med flock

12 november 2008 06:19

Skön att Älsa Pälsa mår bra..förstår att Ästher tycker det är trist att inte få busa med sin kompis...härliga bilder som alltid:)
Kramiz

http://www.activeassar.se

 
Bittan

Bittan

12 november 2008 07:55

Skönt att Älsa mår bra och är pigg! Sköt om er.

http://www.alfahonans.se

 
Ingen bild

Lillan & Zelda

12 november 2008 12:45

Härligt att Älsa bättrat på sig! Gott att detta nu är avklarat och ni slipper få problem med skendräktighet framöver. Mest skönt för Älsa själv.
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards