Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Vårtecken=)

Av Annica - 1 april 2009 19:16

Jaa jag har hittat/sett två st vårtecken idag=) Tussilago på jobbet...gick och kollade där dom brukar komma upp...men där fanns dom inte..men under en soffa vi har ute som står på asfalten där i en springa hade dom kommit upp=) sen när jag var på promenad med Älsa så såg jag en nässelfjäril, blev jätteglad att se den men samtidigt tyckte jag synd om den,....finns väl inge mat åt den nu??!! Iallafall super härligt väder...14 gr varmt var det på baksidan mot väggen nu på kvällningen...jippie....snön har packats ihop rejält, vi har bara i princip ett islager kvar på gårn nu, men okej då lite gnäll....tjohooo nu börjar leran och gruset krypa in i stället...är som en film inne på golvet nu=))) äsch det får man ta en månad ungefär...eller så får hundarna vara inne till maj månad=))

vill ha samma leksak

snygga Bollnästrollet

voff voff

Ästher äter på en stol på jobbet, hemma har jag såna där höga matbarer.

sover på rad

bästa kudden tycker Ästher att Älsa är

mmmm...mysigt=)

härligt att se tussilago=)






 
 
Stella

Stella

1 april 2009 20:53

Så gott dom ligger, hoppas att Älsa inte lägger av riktiga brakare för då kan det nog börja fladdra i luggen på Ästher :-)

Så gott det är med våren!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

1 april 2009 22:06

Haha börjar med att skratta åt Stellas kommentar...
Du får tåla gruset för Tjejerna kommer inte att acceptera att vara inne en månad. Idag satt lillmatte ute och solade i linne och shorts..
Jag fick mitt vårbad så jag har tjurat hela dagen(bilder finns på förnedringen)
Nospussar på er Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

1 april 2009 22:08

Härliga slappisar i soffan=)
Har ni tussilago redan?!!!! Så mkt. vår vill jag åxå ha!
Att vi inte berättat om Sally förut beror på att vi inte träffat henne tidigare. Hon är bara 1 år och vi är ju inte så ofta till B-rud så ofta mer...

http://hem.bredband.net/b581626

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

2 april 2009 08:10

ooh, härligt med vårtecken:)å ännu mer härliga bilder på vovvsen. de är verkligen väldigt söta o fina dina tjejer

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Anette med flock

Anette med flock

2 april 2009 08:38

va tussilago...de har jag inte sett ännu...men krokus och snödroppar blommar för fullt nu...men igår såg jag citronfjärilar...då är det vår..du skulle sett kalle när han jagade fjärilen det såg kul ut som tur var så fick han ju inte tag i den...fina bilder på vovvorna...de är så himmla fina...men Annica tyvär så kommer du aldrig att kunna spärra in dom tills det torkat upp...jag vet hur du kommer att ha det för JAG

http://www.activeassar.se

 
Anette med flock

Anette med flock

2 april 2009 08:39

och om man fick skriva färdigt var det ju oxå bra GRRRRR vi har ett par grävhundar och det är LERIGT UTE OCH INNE:) ha en underbar dag och Krya på dig

http://www.activeassar.se

 
frippe

frippe

2 april 2009 10:22

Vad då för något??? Krog vända??? Må dåligt???
Nu för står jag inget!!!??? Hahahahaa*ASG*
Jag ska ju försöka komma med i en förening och jag är ju för gammal för att idrotta!!!
Jag ska fira min födelsedag, jag fylde år i går!!!Hahahaa...
Ja jag vet att jag fyller 1:a April.
Kram på er och tack, jag har alvedon med mig...

http://frippe.bloggagratis.se

 
mia

mia

2 april 2009 14:29

God dag! Här är det snö fortfarande så så himla skitigt är det inte än... Men Myzak har hittat ett dike som är såå kul, ska komma ihpg kameran när jag går förbi det så ska du få se..
Har hört att det är flera hundar som inte gillar, eller blir rädda av vilt/blod spår! Tack o lov reagerar inte mina på det!
Kram påe r

http://www.familjennorman,se

 
Lena Backman

Lena Backman

2 april 2009 20:57

Härligt med tussilago, vi lär nog få se dem om en månad eller så =/

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

2 april 2009 22:04

Tussilago....då minns jag när mina tjejer var små och kom hem med blommor som dom plockat.Det fanns nästan inga stjälkar/skaft alls*ler....själva blommorna låg i handen,varma och svettiga för att dom hållt dom så hårt *hihi.Kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Bompa

Bompa

3 april 2009 06:59

För matte får jag gärna ta spadagar och lerbad, för jag bor ju hos farmor mest nu ;) hehe! Det är så härligt på landet när det blir vår, inte alls lortigt som husse tycker. I sommar ska husse och matte få bryggstugan bredvid farmor och farfar rustad så dom kan vara där. Och då ska jag bo där med dom. Snart fyller jag 5år jippi! tänkte bara påminna dig så att jag kanske får en födelsedagspuss då?? =) Puss på nosen på er tjejer/Bomme

http://mange.dynalias.org/websidor

 
Ville

Ville

3 april 2009 13:11

Tittar bara in för att önska er en trevlig helg tjejer..
Hoppas ni får en kul helg med massor av bus
Kram Ville

http://marno.bloggagratis.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

3 april 2009 16:08

Ha ha ha... Samma tanke som Stella hade jag! Ha ha ha...
Härligt att våren även kommit till er. Här står våren i en härlig blomning. Men än kan det komma lite vinter igen. Vi har vintergäck, snödroppar, krokus, fjärilar, humlor och getingar. Dom sistnämnda kan man vara utan. Ekorren far runt i träden och tranorna låter i skyn. Härligt! Nja, lite tussilago har jag också sett. =)
Idag har jag och Urkho njutit med kaffe och en bra bok ute i solen. Mys! Har till och med suttit ute med kortärmad tröja och piratbyxor. Blir du avis! Ha ha ha... Men det är ju fördelen med att bo söderut. Er tur kommer! Har inte problem med lera just nu men däremot löv och grenar som sätter sig i Urkhos päls. Är snart ingen skillnad på ute och inne här. Ha ha ha...
Ha det gott och jag skickar lite vår till er!
Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards