Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Piggelin

Av Annica - 3 april 2009 16:45

Sov i torpet inatt......Bollnästrollet tyckte att vi hade sovit färdigt när klockan var 03:15.....försökte att inte låtsas om henne när hon överöste mej med sina blöta pussar....hahaha..dömt att misslyckas då gick hon ut i köket och det sa POFF hon öppnade köksdörren ut i hallen så då skulle hon ut. Följde med henne ut och kissade och vi gick in igen och jag la mej igen. Då kom hon på att husse hade ju inte fått några morgonpussar=) snäll som jag är så stoppade jag henne, då gick hon ut i köket igen och drack massor av vatten och sen sa det SPLASH...hon kräktes så det skvätte....hon gjorde så igår också?! Då gav jag upp och satte på kaffe! Kenneth åkte till jobbet halv sex, när klockan var 06:20 gick vi på promenad=) härligt var det, det luktade vår, solen gick ju upp då så det var så fint! När vi var ute så åt Ästher snö och sen spydde hon igen!! Den här gången kom det upp lite pinnrester, hon är för jävlig att äta upp pinnar hon hittar, jag försöker så gott jag kan att ta av henne dom men ser ju inte alltid vad hon håller på med=( så kanske det är flis efter pinnar som spökar därför hon kräks. Hon är iallafall pigg så det verkar ju inte vara nåt fel på henne! Vi blev ute nästan två timmar. När vi kom hem fick dom vila ett tag och sen fick dom frukost. Efter det så tänkte jag att jag lägger mej på sängen en stund....tyckte inte Bollnästrollet.....hon var fortfarande piggelin och ville vara ute, jag dammsög istället vilket var välbehövligt=). Jag var ut på trappen när hundarna var inne och hörde ett konstigt läte....lät som en katt men ändå inte....ett konstigt högt jamande som kom alldeles nedanför åkerkanten, jag stog kvar länge och hoppades att den som lät skulle dyka upp men inte kom det nån=( pratade senare med närmaste grannen här och han sa att det säkerligen var Lodjuret som hade "jamat"! Ja jag vet inte men jag har då aldrig hört ett sånt konstigt HÖGT "jamande" det går tydligen ett antal LO här iallafall=) vore kul att få se ett komma lufsande ur skogen, men sån tur har jag väl inte!

Ja när voffsen hade smällt maten så tänkte jag att vi skulle pulsa ner till bäverbäcken, tänkte jag skulle trötta ut Bollnäs=) men jösses vad jobbigt det var, var ju dessutom riktigt varmt ute så jag svettades som en tok, hade iallafall vett att ta av mej långkalsongerna innan jag gick=) vi pulsade runt i en timme ungefär, på vissa ställen bar skaren hundarna men inte mej=)) på hemväg var Älsa riktigt trött och ville vila ibland så då väntade jag på henne, tokfian Ästher härjade konstant...hur kan hon ha sån energi??!!! Kanske hon har det medfött i Bollnäsblodet=)Nu har vi vart hem och duschat och sover en natt till....hoppas nu att trollungen vill sova lite längre i morrn bitti=)

inte så tokigt att vara uppe i tid och se det här=)

vackert=)

men kommer du då?

Älsa väntar också

Ästher har koll

Älsa har tungan rätt i mun

Älsa har knas min=)Ästher skummig när hon kräkts=(

Cujos syster=)

aaaaa sååå skönt att rulla

Ästher vill busa men Älsa vill vila


Öh sa du nåt?

kolla Ästher vad jag har..hihihi...retstickan Älsa


så fin=)

skaren bär oss iallafall=)

vilar lite

Älsa pälsa

kamp om pinnen



 
 
Sigge

Sigge

3 april 2009 18:41

Hoppas verkligen att ni får se lodjuret!
Det är fantastiskt att få göra det.
Matte har sett två gånger och ag en gång

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

3 april 2009 19:03

ååå coolt. hoppas att ni får se det:) trevlig hellg på er:)....med risk för att låta tjatis, underbara bilder. DE är SÅ VACKRA dina hundar. njuter av att se dem:)kramiz

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Stella m matte Lotta

Stella m matte Lotta

3 april 2009 22:28

Åh vilken vacker morgon, om än alldeles för tidigt för vår smak :-) Konstigt att se all er snö, Sverige är verkligen ett långt land, sådana skillnader.
Vackra bilder på vackra hundar som vanligt!
Ha en go helg!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

4 april 2009 08:06

idag håller jag utkik efter er när jag far igenom Smedjebacken. Jag är säker på att jag känner igen er..iallafall om hundarna kommer tillsammans;)vi ska och träningstävla vid inomhushallen med konstgräs...synd att vara inne en sådan vacker dag..men det är väl bara någon timme;)ha en härlig dag i vårsolen!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Anette med flock

Anette med flock

4 april 2009 08:55

åhhh så underbart vackra bilder särskilt den med solen genom träden och naturligtvis på de vackra tjejerna...ja att få se ett Lo är få förunnat att göra...jag skulle vilja se ett och ha kameran med...tänk dig vilken bild...ha nu en underbar helg i torpet om ni nu är där hela helgen...är fortfarande avis:)

http://www.activeassar.se

 
Ville

Ville

4 april 2009 09:15

Hej Tjejer...hoppas ni får se lodjuret, det är inga små katter, men vackra att se. Matte har upplevt det 2 gånger..
Jag är en äkta flismaskin säger min matte. tuggar pinnar och äter....men de svårsmälta kommer upp igen.(gärna på natten eller tidig morgon)..dom kan man ju ändå inte ha kvar. Men sen är man pigg och glad igen och matte tror det är normalt ...iaf för en sån tok som mig!!
Hoppas ni har en trevlig helg
Nospussar till er båda

http://marno.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

4 april 2009 10:21

Härliga bilder! Det kan också vara en räv du hörde, de har parningstid nu och då låter de nästan som ett litet barn som skriker!
Ha ha....mina plantor är ett experiment...jag köper alltid färdiga plantor annars, har för dåligt tålamod för att så frön...ja ja , det visar sig väl...dör de så dör de =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

4 april 2009 12:50

Vad spännande om man får se ett livs levande lo i det fria, det skulle jag vilja göra också. Hoppas att hon fått upp allt flis så det inte blir värre.
Jo, du ser rätt jag fixade det bättre denna gång och jag är på jobbet nu.
Helt under bara bilder var det i allafall.
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

4 april 2009 17:45

Vilken tur du har som har en hund som väcker dig så tidigt. ;) Tänk att du hade missat den underbara soluppgången annars. Mycket härliga bilder. Ni verkar bo i en underbar natur upp i ert torp.
Hoppas du får se ett fint Lodjur snart. Måste vara en upplevelse. Vad tror du tjejerna gör om dom får syn på den?

Ha det gott!
Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Sigge

Sigge

4 april 2009 18:22

Vad skoj att ni gillar svampkryddan!
Den brukar vara populär säjer matte.
Jag jagar ju förtvivlat efter stenmurklor nu för att vinna vadslagningen med ville.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards