Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Fundersam

Av Annica - 5 april 2009 07:40

Ja jag är fundersam och orolig över Ästher! Började med att hon kräktes på jobbet i torsdags när hon druckit vatten, blev inget mer den dagen men som jag skrev häromdagen så vaknade jag ju av att hon kräktes i fredagsmorse när vi sov i torpet, sen på promenaden i skogen så åt hon ju snö och kräktes då med. Sen var det lugnt ett tag....sen efter middagsmaten så var det dags igen, sammanlagt så spydde hon 5 ggr på fredagen. Lördag morgon spydde hon igen efter att ha druckit vatten, 5 ggr blev det på lördagen sammanlagt då också?! Jag har tittat varje gång hon gjort det och hittat små pyttesmå rester av flisad pinne, inte alla gånger har jag hittat rester. Så nu är jag rädd att det är stopp nånstans....kanske är ett ormbo av pinnrester som sitter som en propp så det blir fullt när hon druckit/ätit! Hon har varit lika pigg fast hon spytt men igår kväll tyckte jag att hon var lite"låg" i sättet...visserligen kan hon ju faktiskt ha varit trött! Jag har även gett henne massor av sparris!Hon har inte kräkts nåt än idag men jag ska ge henne frukost tidigt få se vad som händer...kräks hon då också så ringer jag "farbror" doktorn för att höra vad dom säger! Usch för dessa j-la pinnar...hon kan INTE låta bli dom, ja inte bara pinnar det är buskar också...allt ska hon äta på, jag "mockade" igår på gårn det som kommit fram under snön...och det var både det ena och det andra i hennes bajs, så det är ju ett under att det inte blivit stopp förut=(


väldans vad hon växer ojämt=)

anfall

Hacke hackspett var också vaken tidigt

halvbild=)

ohej vad det går att skutta i snön

här luktade det nåt intressant

vems avtryck är detta?

??

Ja vem har gått här?


tungan hänger på Älsa

vilar lite

Älsa väntar in mej

Ästher poserar i solen

tjohej

kollar efter Älsa

Ästher tänkte bada men lyssnade på mitt nej!!!=) duktiga Ästher=)


 
 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

5 april 2009 08:45

Det är så jobbigt när något är galet med ens fyrbenta vän, det är så synd att de inte kan prata...

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

5 april 2009 10:27

usch..inte kul när det tar stopp i maggen. hoppas att det ornar sig!hoppas det ordnar sig!!!JOOODÅÅ, vi va i smedjebacken igår..å vantade..men det va ju FEL fotbollshall...grängesberg skulle vi tydligen till...så det vart ett väldigt kort besök i en stad;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

5 april 2009 10:38

oj..hoppas det reder upp sig för bollnäs...tråkigt om hon ska få ont, och så drygt att gå och oroa sig för sina "bebisar"

http://www.rvrussells.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards