Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

ÄNTLIGEN =)))))))))

Av Annica - 8 april 2009 18:13

JAAAAA nu är mitt Troll hemma!!!!!! JAG är såååå himla glad så ni anar inte=).

Veterinären ringde kl 13 och sa att det är dags att Ästher får komma hem, hon hade kräkts lite på morgonen men trodde på att det var för att hon var tom i magen och hade för mycket magsyra. Han undrade om jag tyckte det var okej att hämta henne...jamen gissa vad jag svarade=)

När vi kom dit så fick vi först prata med veterinären och han sa att dom inte hittat nåt i bajset....när hon väl bajsat=) han förklarade att hon ska äta ett snällt magfoder i en månad och fick även Andapsin och Zantac att äta i 14 dagar. Löste ut mitt troll för 4000:- som vi har i självrisk...hela kalaset gick annars på 10 500:- =) plus fodret för 699:- och medicinen för 514:--=) sen hämtade dom Ästher=))) jesus amalia vilken cirkus...först när hon stack in huvudet på rummet såg hon alldeles moloken ut...tills hon fick se oss=) hahaha.....hon var uppe i mitt knä och vände och puss puss puss och upp i knät igen, personalen stog och skrattade och sa tror det är nån som blev glad!! Ja jag kunde ju inte låta bli att fälla en tår...tänk vad det är underbart med hundar=)))

När vi kom ut till bilen så tog vi ut Älsa först så att dom fick hälsa...jamen det var som att jaha och där är du=)

När vi kom hem så stack hon till vattenskålen och drack säkert 2 liter vatten...sen sprang hon till mattan och där SPLASH...kräktes=( fan vad ledsen och rädd jag blev....men tänkte på att hon säkert var tom i magen och vräkte i sej vatten så jag gav henne lite lite mat efter en stund, trodde hon skulle äta upp skålen också, det gick kanske 5 min så skulle hon ut, följde så klart med henne....hon sprut sket rent ut sagt...jag satte på en hundbajs påse på handen och började ta upp det...DÅ ser jag nåt...ropar att Kenneth ska ge mej vatten så jag ser vad det är, det är 2 st små plastbitar som jag inte har en aning om vad det är eller tillhört?! Dom har haft en plast innebandyboll och lekt med som jag kastat över staketet för NÅN har börjat äta på den! Men jag tycker inte att det stämmer i utseende och storlek...men på nåt vis blev jag glad ändå att det kommer ut nåt som stoppat det hela, men inser att det måste komma ut mer för det här lilla kan väl inte stoppa upp så hon blivit så dålig?! Ja hon är under lupp från mitt öga sett iallafall numer=) Nu sover hon och verkar tycka det är toppen att vara hemma igen! GUD vad jag är GLAD och hoppas sååå att allt blir okej igen!

Lägger ut bilden på dom diskade plastbitarna med en penna bredvid så ser ni vad små dom är=)


 
 
Carina T

Carina T

8 april 2009 19:51

Men vad härligt att hon är hemma igen! Fy vad dom kan sätta i sig mycket konstigt.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

8 april 2009 19:54

GRATTIS till att Ästher har fått komma hem igen. Tror att det är bra att hon är hemma om det är så att hon måste få igång tarmar och kisset.
Jag förstår att du blev mycket orolig då det kom små plastbitar när hon bajsade. Det är svårt att se vad det är på bild så här. Men kan det vara från en pipleksak? Som du säger så ser det inte ut att komma från en bandyboll. Bra att du håller koll framöver vad som kommer ut. Plast är inte bra att ha i magen.
All lycka till er! Och jag är så glad för er skull att hon kommit hem igen. Visst är det gott att se när dom blir glada att se en!! =)
Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
kulan

kulan

8 april 2009 20:12

Hurra va roligt att hon har fått komma hem. Hoppas nu att allt blir bra. Tycker oxå att det ser ut att vara från nån pipleksak...
Jag önskar er en riktigt Glad Påsk
kulan

http://www.sykulan.se

 
Anneli

Anneli

8 april 2009 20:21

Vad skönt att skruttan är hemma:)Wilda har ju undrat vart hennes kamp monster är..!! Pablo som brukar peta över leksaker till er är nog oskyldig till dom där småbitarna hoppas jag..förstår att det är Kenneth som diskat rent dem..haha! Kramar i massor från oss

http://www.la-sirenitas.se

 
Sigge

Sigge

8 april 2009 20:43

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad skönt att hon är hemma!!!
Kan de där små plastbitarna ha ställt till så mycket??

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

8 april 2009 21:01

ojoj, vad skönt att hon är hemma. knepigt att de där små kan ställa till sådana bekymmer...skönt att hon är hemma igen..å vilken TUR att ni hade försäkring!!!Kram på er o njut av varandra:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

8 april 2009 21:09

Åhhh,jag känner med dig !!! Det är underbart att ha dom hemma *ler.Vilken tur att det kommit ut NÅNTING !!! Ser nästan ut att vara nått från en pipleksak...hm?? Hoppas verkligen att det ska vara bra nu,håller en tumme på det ! Sköt om er och krama om syster yster från Myra och mig

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

Bittan

8 april 2009 21:14

Skönt att hon är hemma igen!! Hoppas verkligen att det blir bra nu. Glupska små troll. :) Ha en bra påsk.

 
Stella m matte Lotta

Stella m matte Lotta

8 april 2009 21:16

Gott att du är hemma nu Ästher, hoppas att du blir helt bra snart!! Ta nu hand om dig, var försiktig, ät inte en massa dumt, pussa på matte och Älsa, de har saknat dig något alldeles väldigt!

Kramar till er alla!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

8 april 2009 21:19

Åhhhh vad skönt att hon fått komma hem nu. Hoppas att det är det lilla som ställt till det och att det är över nu. Du får hålla dig till mjuka lättsmälta saker ditt stora troll, som hundgodis och vitsippor ;)
Nospuss

http://marno.bloggagratis.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

8 april 2009 21:19

Men vad härligt att ni fått hem henne nu.
Så där kändes det för mig med när Frippe fick ligga där en natt bara.
Visst är dom för härliga dom där djuren.
Hoppas att allt kommer ut nu då.
Kram och gos på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

8 april 2009 21:19

Pipleksak var min första tanke när jag såg bilden, ser att det är fler som tror samma sak! Men det måste väl nästan vara mer än detta isf...hursomhelst är det skönt att hon är hemma igen, klappa om henne ordentligt :)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

Therese & Atlas

8 april 2009 21:25

JAA, gud så skönt att trollet är hemma igen!!! Hoppas verkligen nu att hon kryar på sig och blir bättre i magen.
Pussa skruttan från oss. Kram

 
Maaria

Maaria

8 april 2009 23:10

Åhh va härligt att få henne hem=) Så får det mysig påsk när hela "familj" är samlas=)
Skönt att du hittade den plast bitar hoppas det är orsak att hon mådde dålig av..
Krama vovvarna dina från mig.. GLAD PÅSK på er alla.. Kram från oss + de små bebbar

http://www.landarias.se

 
Mia

Mia

9 april 2009 08:01

Hejsan! Åå va skönt att hon är hemma!
O att de spyr efter de druckit så mycket vatten är helt normalt! Hon är väl alldeles tom i magen. Ska du ge henne mindre portioner o oftare eller? Det borde ju vara som hon har haft magsjuka o magen inte är helt ok..
Skönt att det kom ut nått, o jag tror inte du diskade dem först =)
Kram på er

http://www.familjennorman.se

 
Anette med flock

Anette med flock

9 april 2009 09:47

Åhh vad skönt att ni fått hem henne...jag tror faktiskt att de där plastbitarna är orska till att hon kräkts...jag vet ju när mina kräks och jag hittar plast ibland när de tuggat pennor o dylikt... men skönt att hon är hemma

http://www.activeassar.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

9 april 2009 13:14

Har jobbat så jag har inte hunnit varit in och skriva men herregud vad glad jag blev när jag läste att hon kommit hem!!!! Hoppas nu att hon blir bättre efter plastbitbajset=)

http://hem.bredband.net/b581626

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards