Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 april 2009

"Skräcken" i By

Av Annica - 9 april 2009 07:51

Ja så kallas Sigge i kvarteret!! Kenneth pratade med våra grannar längre ner på gatan en dag...och dom blev och prata om Sigge, han brukar nämligen smita in till dom och norpa kattmat av deras katta=) då skrattar hon och säger ja vi kallar Sigge för "skräcken" i By...(vårat område här kallas för By)! Hennes karl försökte släta över det och säga nää det gör vi väl inte...jooo det gör vi visst sa hon=) han är ofta nere hos dom i stallet, det är dom som har 2 st shettisar, där trivs Sigge, han slåss inte med deras katta iallafall som är gammal...tur är väl det=). Frun hade setat på deras balkong på andra våningen en dag och Sigge hade spatserat nedanför och hon hade sagt Hej Sigge...DÅ kom han uppspringande för stegen till balkongen för att hälsa på henne...suck.....han hade även gått ner samma väg!! Ja jag har sovit som en stock inatt tydligen...Ästher också ! Imorse när jag kom ner så sov hon för fullt på rygg i soffan och snarkade=) jag tog med henne ut...Sigge ligger på stolen på altanen, han har så klart slagits, när jag kommer ut ser jag....han har slagits med nån på våran gård och jag har INTE hört??? Jag som annars hör allt!!! Massor av pälstussar efter en röd/gul misse och en stor blodpöl=( Sigge har ett sår på halsen, tog klippen som jag klipper hundarnas tassar med och rakade bort pälsen så jag kunde göra rent. Men det var inte så farligt men med tanke på blodet så undrar jag ju hur den andra katten mår då?!

Ästher mår väl bra men är trött och kräktes efter maten nu på morgon

=( men hon dricker massor av vatten direkt efter så jag tror det blir för mycket i magen på en gång! Ja måtte hon snart bli riktigt okej igen!!

skönt att va hemma

suck..........stackars denna katt=(



 
 
Anette med flock

Anette med flock

9 april 2009 09:48

Glad Påsk på er...jasså Sigge är i farten och vaddå det var ju en inkräktare hehehe ta det lugnt med kvasten nu Annica vi syns på blåkulla hahaha

http://www.activeassar.se

 
Carina T

Carina T

9 april 2009 11:23

Ha ha ha ha... ja kärt barn har mångas namn. Sigge är bara bäst =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Anneli

Anneli

9 april 2009 13:05

Glad Påsk och jag ska se till att skydda mina vovvar från "skräcken i by"..haha! Du kan ju få komma på våran träff om du är sugen på buketten;)

http://www.la-sirenitas.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

9 april 2009 13:15

Häftigt namn på Sigge skräck=))))
Verkar vara en kul kisse ;) Han hittar då på saker åtminstonde:)))))

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Rose-Marie Smedbakken

9 april 2009 13:27

Hoppas din going blir bra snart....
Kul om man fick träffas i levande livet.
Du vet att du är välkommen med bägge dina hundar.....(eller en åt gången :0) )
Glad Påsk
Mvh Rose-Marie

 
Ingen bild

Bittan

9 april 2009 18:21

Jisses, du har fullt upp!

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

9 april 2009 18:25

Hahahaaa, "Skräcken i By" det lät det!!!!Haha....
Sackars Sigge vilket smeknamn.
Ja, roligt var ju milt utryck. Det var s*** kul!
Ja Cash har blivit stor, han ligger på nästan 30 kg och 62 cm i manken och han blir 17veckor på söndag. Frippe ligger på 90 cm i manken och han är 4 år och 70 kg.
Jag får ju önska er en Glad Påsk tillbaka.
Ska snart till jobbet så kramen på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

9 april 2009 18:25

glad påsk på er. hoppas att hon får må bättre snart, gumsan:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

9 april 2009 18:31

Ja, jag har sagt det förut och nu säger jag det igen....Sigge är bara så bäst alltså. Han är faktiskt på pricken som en katt ska vara...smart, egensinnig,har sina egna regler och går sin egen väg =)

GLAD PÅSK PÅ ER ALLA !
Ta hand om djuren o Kennet såklart =O)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Ingen bild

gh

9 april 2009 18:54

Hej!
Vill önska er och era flickor samt sigge
en trevlig helg. Skönt att ni har fått hem Ester.önskar: Nalle och husse o matte!!

 
Sigge

Sigge

9 april 2009 19:07

Trevlig påsk!!!!
Jo det hittades ännu mer såna där bombmurklor i dag.
Men nu ska det letas stenmurklor i stället, fast matte ska iväg o räkna bomber imorgon på nåt nytt ställe.
Onödiga isen har dött på min närmaste sjö så jag ska hinna med att simma massor också

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

9 april 2009 20:00

GLAD PÅSK!!!!!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

9 april 2009 20:21

Härligt att hon är hemma igen, glad påsk på er, länkar dej så länka du mej:)

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sherry

9 april 2009 20:38

Glad Påsk till Er alla. Har ni varit på väg till Blåkulla än? Jag har annat att göra påskharen har varit här. Hihihihih. Tack för grattis i Gb

 
mia

mia

9 april 2009 20:58

Ingen valp! kolla i bloggen!
kram
j'kla sigge förresten!!

http://www.familjennorman.se

 
kulan

kulan

9 april 2009 23:27

Hi hi det kanske var en katt som ramlade av kvasten ner på eran gård när dom flög förbi, tror fanken att Sigge blev sur då :-)
Ha det så bra alla och Glad Påsk
kulan

http://www.sykulan.se

 
Maria

Maria

9 april 2009 23:41

Glad Påsk

http://www.msundqvist.se

 
Ki

Ki

10 april 2009 19:04

Stackars missen=/ Vilken tur att det ine fanns något på Äster! hoppas hon piggnar på sig! kramar

http://www.edsbytjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards