Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Glad Påsk=)

Av Annica - 10 april 2009 07:46

Ästher kräktes 2 ggr igår...efter att hon druckit vatten, hon är en riktig sulla med vatten så nu portionerar jag ut vatten åt henne, och då har det gått bra! Hon får ju även mat i små portioner och det är jobbigt då hon nästan slukar skålen, hon älskar ju mat! Inga problem att ge henne medicinen heller hon är så snäll! Idag ska vi hem till "farmor" och "farfar" och äta mat och vovvorna ska med....då gäller det att se upp så det inte slinker ner nåt i Ästhers mage då hon inte får äta nånting annat än sin special mat, inte ens hundgodis till att börja med!

Önskar er alla en Glad och solig påsk=)


hahaha hon ser nästan ut som vargen i Rödluvan=)


 
 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

10 april 2009 08:01

å ha det fint i påsk ni med!ha det så trevligt med påskfirandet hos "farmor" och "farfar":)påskpussar till de fina, fina hundarna:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

10 april 2009 08:21

Bra att det funkar med medicinen till Ästher, hon blir nog bättre snart och slutar kräkas.
Trevlig helg!! Kram

 
Ingen bild

Carina & Karisma

10 april 2009 08:23

Skönt att Ästher är hemma igen!
Glad påsk önskar jag er!
Carina & co.

 
Anette med flock

Anette med flock

10 april 2009 08:29

Glad Påsk och ha det skönt nu...pussa påskvovvorna de är så himmla söta ...mina skulle aldrig gå att fota med hucklen hahaha

http://www.activeassar.se

 
Stella

Stella

10 april 2009 09:45

Sicka fina kärringar!!
Vi håller tassarna för att Ästher slutar kräkas.
Glad Påsk

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

10 april 2009 10:25

Vilka urgulliga påskkäringar:)
Duktig Ester som tar sin medicin, håller tassarna för att hon blir bättre med stormsteg nu...
Ha en skön dag

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tindraochbuddah

10 april 2009 10:27

Men beklagar min felstavning där, hopplös på sånt....
flåt Ästher

 
Ingen bild

malin

10 april 2009 10:41

hoppas Ästher blir bra snart igen så bustrollen kan leka igen som vanligt.
Glad Påsk på er, i helgen kommer Boman hem och får vara hemma lite! Det var längesen nu efersom vi varit så mycket sjuk i omgångar har han stannat hos farmor och farfar över helgerna med. Ha det bra! Kramisar/Malin, Björn, Johan och Boman

 
Carina T

Carina T

10 april 2009 11:04

Förstår att du valde orange huckle till Bollnästrollet ;)

Vi ska till morsan i kväll och spela bingo, vad annars ;) Kors i taket så ska morsan göra potatisgratäng. Antar att det blir jag och syrran som får göra den =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Sigges matte

Sigges matte

10 april 2009 18:44

Så här är det med bombmurklorna.
De är så sällsynta att de är fridlysta (finns bara två arter som är det).
Växer endast i gammal opåverkad granskog, gärna med blockig terräng, mycket mossa och barr.
Att de är så sällsynta beror på skogsbrukaet med den kalhuggning som sker.
Men där bomberna växer skyddas skogen från avverkning.
Namnet kommer av att i forntiden när de var vanliga så lekte barnen med dem på våren. De plockade frukkropparna och kastade på varnadra.
När frukkroppen träffade så "exploderade" den och spred en kletig gegga.
Jag och Sigge har ju lyckats med konststycket att hitta två nya helt okända lokaler de senaste dagarna och på köpet räddat en del skog undan avverkning.
Oooooops vilken mykologilektion detta blev då!
Trevlig fortsättning på påsken och hoppas att det snart är slut på spyorna.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lillan & Zelda

10 april 2009 22:36

Ha, ha...vad söta de var i sina hucklor=)
GLAD PÅSK på er!

 
kulan

kulan

10 april 2009 23:43

Men farmor så stora öron du har.. och farmor vilka vassa tänder du har och farmor.... nä bara skojar så jättesöta påskkärringar.
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ville

Ville

11 april 2009 08:43

Så söta påskkärringar har jag inte sett här nere hos oss..
Hoppas att trollets mage fixar till sig nu..stackarn som inte får äta av allt det goda. Jag fick grillad lamm igår och det var mumma!!
En fortsatt Glad Påsk på er
Nospussar

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards