Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Kurs start

Av Annica - 19 april 2009 17:08

Idag har jag och Ästher börjat på allmänlydnad! Gick kanonbra, alla hade tagit med sej sina hundar in och vi kom in sist men det var då inga problem, 11 st hundar var vi sammanlagt i klubbstugan! Ästher lade sej vid mina ben och somnade=)....fanns en del som skällde konstant så gissa om jag har huvudvärk! Ute på plan så blev det mest att ha kontakt med sin hund och gå runt innan för alla andra och sen körde vi mycket sitt stanna kvar och ligg stanna kvar...inga problem för Bollnäs inte.....förrns husse kom tillbaka med bilen och plockade ut Älsa för att gå med henne uppe i skogen....hihihi.....då satt bollnäs bak o fram resten av kurstiden, men mej gör det inget bara hon sitter, jag ska ändå inte tävla lydnad med henne! Det var blandade raser med, trodde att det skulle vara fler från våran valpkurs då vi alla anmälde oss samtidigt, vi var 3 st från valpisen, Siri varghund som var enormt stor=) och Iza schäfer sen var det andra som vi inte kände...bla en Russel som gick på bakbenen mest...hihihi...han var hysteriskt glad=) och en stor pudel som skällde och pep HELA tiden....skönt såna gånger att Bollnäs inte skäller....=))))

pust vad jobbigt att vara på kurs...zzzz nu vill jag vila=)


 
 
Anette med flock

Anette med flock

19 april 2009 20:08

Duktiga Trollet..och du oxå annica...sådär har Kallekott legat i Em han är totalt slut efter kursen...bra tycker vi hahaha och jag antar att du tycker det är skönt när trollet håller sig lugn lite hahaha pussa båda sötnosarna från oss:)

http://www.activeassar.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

19 april 2009 20:32

Jasså har ni börjat skolan igen? Verkar som du har en cool brud=) Hon är skön lilla Trollet:)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Lena Backman

Lena Backman

19 april 2009 21:02

Duktig kicka!

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
tindra&buddah

tindra&buddah

19 april 2009 21:04

Lyllos dej som har en sån voffe, själv har jag en Tindra som piper och tjuter oavbrutet när vi kursar, det går mej riktigt på nerverna, och inte hör jag några instruktioner heller, så jag uppfattas nog som ett ufo ibland som inte ens lyckades göra rätt grej!!! *asg*

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

19 april 2009 21:24

Tänk jag har inte gått nån kurs alls jag.
Matte anser också att den där människovalpen ska komma omgående.
Blivande mamman tycker det ännu mer att den redan borde vara här eller så

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Stellas matte Lotta

Stellas matte Lotta

19 april 2009 21:29

Duktig Ästher, Stella blir ganska lätt stressad men hon brukar vara tyst...

Lånehunden (Perron)från i måndags kommer från en uppfödare i Dingle.

http://ufeh

 
Carina T

Carina T

19 april 2009 21:38

Vad kul att kursen gick bra.
Härliga lerbilder =))))

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
carina jonsson

carina jonsson

19 april 2009 22:47

Vad kul med kursen.Visst är det skönt med en hund som inte skäller =).Trött-troll,så go hon är på bilden.Kvällskramar.Carina & MYra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards