Älsa & Ästher

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Annica - 10 juli 2009 17:56

Ja i morse vid halv 7 begav vi oss iväg från torpet ut i skogen...men det blev inte lika jobbigt som igår=)...men vad vatten överallt..våra stigar är ju översvämmade...och bäcken ovanför torpet som brukar torka ur kan dom simma i nu till deras stora glädje! MEN nu får jag nästan en chock!!! SOLEN skiner!!!!! Hurraaa...hoppas den fortsätter lysa resten av sommaren nu då=)

Ästher har stulit ett rör av husse

Älsa hjälper till

skynda skynda mot bäcken=)

aaaa sååå skönt

vilar lite

våran stig är numer vattenfylld

tjohoo vad kul

hjälp ett vattenmonster=)

tokrace

plaskeliplask

här är svängen ner till torpet

massor av vatten på vägen

ner i bäcken igen

wihoooo

Såg ut som nån hällt rödfärg över den här=) riktigt läcker



Av Annica - 10 juli 2009 06:06

Ästher väckte mej halv 5..skulle absolut ut på en kissvända....jag tänkte jag skulle lägga mej en stund igen...men hon var snabbare än mej och hoppade upp i sängen...och jag hade ingen lust att lägga mej bredvid henne...blöt och grusig som hon var=)....regnet öser ner även idag...när tänker det sluta?! Ska snart ta på regnkläderna och ut i skogen med dom....igår blev det en riktig "snygg" vända...kom på att när vi gått en bra bit så skulle jag följa bäcken tillbaka till torpet=)..MYCKET smart..vi hade aldrig gått där...började bra...men blev värre o värre...in i riktig snårskog och vatten ÖVERALLT...bäcken hade ju såklart "kalvat" så till slut visste jag inte vart jag skulle sätta fötterna....plurrade med ena foten gjorde jag också...så skönt när vattnet sipprar in mellan tårna=)....vi fick vända och gå tillbaka...då märkte jag att det var låååångt tillbaka till vägen...pust...så svettig jag blev under regnkläderna....lika blöt utanpå som innanför=) så nån sån vända blir det INTE idag. Ästher älskar detta väder...speciellt när det är översvämmade bäckar så hon kan simma överallt=)

skönt i sängen=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards