Älsa & Ästher

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Annica - 14 juli 2009 17:44

Ja nu är jag fundersam över Älsa pälsa! 3 dagar på raken så har hon ibland pipit till högt när hon rest sej...senast inatt....jag kan inte säga om det kommer när hon reser sej fram eller om det är från ryggen=(...fasicken vad nervös och ledsen jag blir! Kan ju vara så att spondylosen "växer"! Hon har även fått tillbaka några av utslagen....och det verkar klia på henne...i ansiktet bla...nu ska jag ta bort levergodiset, Ylva berättade att dom kan bli att klia av det! Jag vet ju många som blir att klia av frolic men det har jag aldrig gett dom.

Vi är mycket i torpet nu och det är ju mycket vatten överallt och det är omöjligt att dom inte badar överallt...vet ju inte om det påverkar Älsas utslag....det enda som skulle hjälpa att dom inte ska bada är ju koppel=(

Ja jag får vänta nån dag och se annars får jag prata med Vet igen!


Nu till nåt roligt=)...imorse när jag satt och drack kaffe på altan så kom Ästher ut...hon stack som en raket ut och jagade en skata...vilket hon alltid gör....sen satt hon sej att kissa...då kommer skatan tillbaka och sätter sej max 5 cm bakom Ästher och väntar när hon kissar...sen får hon ju syn på skatan och jakten är igång...sen vänder Bollnäsa tillbaka och kommer springande mot altan med skatan flygande alldeles ovanför sej=)...Bollnäs springer in på altan och skatan sätter sej i lägsta grenen på trädet utanför..Bollnäs springer ut igen och tittar upp i trädet det är precis så att hon inte når upp...då börjar skatan "skratta" åt henne ungefär som hahaha..du kan inte ta mej...sååå synd att jag inte hade kameran med ut!!!



Älsa är kockoknas glad

spanar

Bollnästroll i bäcken

på väg ner i bäcken

en dag kunde vi lura med husse ut och kolla efter kantareller


sniffelisniff

Bollnäs väntar på Älsa



så synd att dessa bilder blev suddiga

det är ett klassiskt Bollnäs anfall

hon väntar in Älsa sen springer hon rätt emot henne för att sekunden innan hon springer in i henne vika av

jag tror inte jag sett en hund på två ben i en kurva förut innan jag fick Bollnästrollet=) hon kan även göra så mot mej om jag kommer och går på gräsmattan..jag lovar att jag blundar för jag är lika övertygad varje gång att hon ska krascha in i mej...men det gör hon ju inte=)



Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards