Älsa & Ästher

Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Annica - 20 juli 2009 18:50

Nej nu känns det inget vidare alls. Älsa pälsa mår inte bra...sen en vecka tillbaka så har hon pipit till när hon rest sej från liggande. Det har blivit mer o mer från dag till dag, idag var det inte nåt pip utan mer ett skrik=(. Jag hade bestämt mej för att kontakta ett djursjukhus för att få mer klarhet..så jag tänkte att jag provar Falun för jag har hört att dom ska vara bra och det var ju inget fel när Ästher var där..dels är det några mil närmare än Strömsholm...jag ringde i morse och fick en tid när dom skulle ringa tillbaka...jo då det ringde en "människa"...såååå himla sur o tvär...jag började berätta....hon avbröt mej mitt i en mening med orden att det minsann inte fanns nån tid denna vecka och att det INTE fanns nån ortoped heller denna vecka!.. Jag blev både paff och ännu mer ledsen än jag redan är!!! Hon fortsatte med sin hårda röst ..jag tycker du ska ringa Strömsholm istället! Sagt och gjort...det gjorde jag och fick som ALLA dom gånger jag ringt ang Signe prata med en "go" och snäll människa=)...jag har nu bestämt mej att jag ska inte ringa Falun nåt mer....huuu...inte besvära dom inte!! Fick tid nu på onsdag redan...får inte träffa nån ortoped där heller men som hon sa...den "vanliga" veterinären kan ju ta prover och göra vanlig röntgen om det behövs..TACK...=)...fy jag mår faktiskt riktigt dåligt över det här...mycket minnen som kommer tillbaka...och mycket knäppa tankar...som att det var juli månad som Signe kom under "vård" första gången....samma ålder etc....! Idag när vi kom upp till torpet så seglade Ästher ur bilen och Älsa låg kvar..jag sa kom nu då...då reser sej hon sej med ett skrik....hon sätter sej igen...jag klappar på henne och frågar hur det är....då försöker hon resa sej igen...skrik igen...då brister det för mej och tårarna sprutar.....VARFÖR i hela världen ska också Älsa drabbas????? Det är ju inte utan att jag funderar på om JAG gjort nåt fel med mina hundar?!?...Kanske jag låtit dom vara för mycket hund...jag kanske skulle ha stoppat in dom i bomull och INTE  låtit dom springa fritt i skogen och INTE låtit dom bada i bäverbäckar och simma i sjöar och ha skoj??!! Ja inte fan vet jag...jag vet bara att jag har haft....och har en hund med exakt samma problem....SPONDYLOS....vid 4,5 års ålder! Normalt??? NEJ!!

För att citera en känd person..."näää jag är inte bitter" slut citat!

Ästhers nya favoritställe

bredvid altandörren har hon koll på allt

pälsa ligger i bädden och kollar på tv...tråkigt program säger hon=)

zzzz...tröttis

Ästher har "hittat" kantareller=)

snyggaste Bollnästrollet

Snygg Älsa

bästaste vovvorna=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards