Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Längesen

Av Annica - 9 februari 2010 12:40

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade! Den berömda bloggtorkan har drabbat mej. Få se om jag får ur mej några rader nu då  

Har inte hänt nåt särskilt här, all lullar på...och det ska man väl vara glad för  Var iallafall till Borlänge i söndags och tittade på utställning och träffade Anette och Britta som ställde sina fina Jack Russel, och det var väldigt kul, var ett år sen sist!!

Igår fick jag lite inspiration att börja med klicker...hahaha Bollnäsa "tror" jag blir lätt att lära för hon verkade fatta snabbt vad det var jag ville, Älsa var däremot mycket mer intresserad av godiset som fanns i närheten, jaa jag har använt den förut på henne men i ett annat syfte...Marita du håller tyst....ja jag har inte gjort nåt dumt men iaf som man inte ska använda den till...äsch då..det funkade då iaf  ja så nu får vi se vad "vi" kan lära oss av den, jag har precis läst en bok av Anders Hallgren som jag köpte för ett år sen, Din hund en lydig hund heter den och handlar om klicker. Så nu får vi se om det är jag eller vovvorna som lär sej trick och blir "lydiga"  


Lotus läser programmet

Lotus och Britta

var det så här jag skulle stå matte undrar Killian

Nej så här snyggt ska jag ju stå sa Killian

jag tror Killian sa "nu blev det kväller"  

Peach..(som vanligt blir det inga bra bilder inne i detta lyse!!)

Står jag snyggt nu undrar Peach

puss på fina Peach nosen

paparazzi Anette  

undrar om jag kommer upp här..

nej shit det gick inte..

aaaaa vad jobbigt...

åhej

så där ja, uppe på vägen igen

ja en liten stund sen ut i djupsnön igen

snömonstret från Bollnäs

det är 50 cm snö hon springer i...

ja och sen då säger trollet

jag tror bestämt...

att jag ska...

anfalla Älsa..

som denna gången var beredd

så hon slapp få en stum smäll

jag har börjat jätte försiktigt att ha henne lite lös igen..

men det är svårt...för Bollnäsa vill ju så gärna busa

och hon busar på sitt brutala vis...

och då får Älsa satan på henne..

hur nån nu kan få satan på denna raring  

satan är bara förnamnet säger Älsa  





blir ju som reprisbilder när man fotar henne..men men det är ju så hon ser ut när hon snörejsar  

söt som få  

plötsligt händer det..att hon är och ser normal ut  

Älsa tittar lite trött på Bollnästrollets framfart


det var runt nollan så det fastnade en del snö!

     

        

                                                  
   

     


                                       

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 februari 2010 16:33

Ja Bollnäsa verkar gilla den djupa snön lika mycket som vi. Idag när Matte var ute med oss, försvann vi helt plötsligt. Det var en grop som hade snöfyllts, och det tog ett tag innan hon såg oss. Det var synd att kameran inte var med. Men kul var det. Idag vankas det tårta och go fika. Ha en bra dag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

9 februari 2010 18:00

Hihi.... ska inte säga nå´t=)
Tror detta med klicker kommer passa er perfekt!
Gud vilken galenpanna hon är i snön Ästher!=))))))))

http://zelda.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

9 februari 2010 19:27

Tänk om man hade en bråkdel av denna Bollnäsas energi.
Töväder i all ära men som sagt våra kära hundar har ju med sig stora shok in.
Men vi har ett kaklat hundduschrum där vi spolar av dem och sen slåss de om att få bli blåsta i den där jättesköna hundblåsen.
Vi har en så'n där som man har till hästar och Dorris gillar den speciellt för den masserar nog skönt över ryggen där hon har sin spondylos.
Dorris är häpnandsväckande bra trots denna ihållande vinter.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Britta

Britta

9 februari 2010 20:40

jaa det var lite lika bilder :) får jag sno av dem??
Näää jag kan heller inte förstå att vi inte fick ett cert och så som vi jobbade på, men nästa gång så jäkla ska vi ha med det hem :)
Vi tror vi åkte förbi ert hus när vi åkte hem, ligger det i utkanten??
Härliga bilder på små trollen ;) Puss puss till dem

http://www.englas.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

9 februari 2010 21:15

Hahahaha ja käre nån!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

Lena Backman

9 februari 2010 21:38

Fina bilder!

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

10 februari 2010 01:28

Kulan sitter här och skrattar så hon kiknar åt Bollnäsa, jag tycker att det ser helt normalt ut:-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

10 februari 2010 07:19

Ja det är ju det jag säger annica du ska banne mig byta yrke...Fotograf ska du bli...superduperfina bilder jag vill oxå sno får jag det??? det var så skoj att träffa dig igen...
Kram på dig

http://www.activeassar.se

 
Edith

Edith

10 februari 2010 08:21

Er matte tar så fina bilder av er. Bollnäsa är verkligen ett snömonster och Älsa tittar lite överseende på sin bästis. Min matte älskar hundutställningar. Tyvärr blir det inte mycket av den varan här i Frankrike, men på sommaren i Sverige kan det bli en och annan utställning. Sommarutställningarna är egentligen dom bästa för dom är utomhus. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ville

Ville

10 februari 2010 14:11

Hej
Precis vad matte behövde idag, se dessa bilder på snömonstret och skratta. Hon är för skön när hon drar runt i snön Bollnäsa, vi skulle nog ha fasligt kul ihop ;)
Nospussar till er

http://marno.bloggagratis.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

10 februari 2010 18:56

Hihi, gud va snöbollar det fastnat på dom :) Atlas kommer säkert att vilja hoppa i poolen, men det blir väl ett helsike att få upp honom ;)
Lycka till med klickandet! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

10 februari 2010 19:49

Ja vad säger man om Bollnäs bilderna, ha ha ha. Hon är ju mer vild än tam den tösen. Tycker Melwin är vild, men mot Bollnäs ligger han i lä. Klicker har jag också funderat på emellanåt att lära mig, men inte kommit till skott. Skall bli intressant att läsa om Dina klicker träningar.

Kram Christel och Herman

http://www.petrini.be

 
ki

ki

11 februari 2010 19:49

Åhh vad fina foton! Vilka fina flickor du har! Båda två! många kramar

http://edsbytjejerna.se

 
Sigge

Sigge

11 februari 2010 20:53

Men ni skulle ju blunda när jag åker i backen!!!!!!!!
Halvtimmen kändes enligt matte som flera veckor.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards