Älsa & Ästher

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Annica - 21 februari 2010 16:25

Fy sjutton vad kallt det varit idag med -15 gr och blåst, tog med hundarna ut och skottade och båda fick kramp i tassarna. Så dom fick gå in medans jag skottade, och det är mycket lättare att skotta då jag annars får otroligt mycket hjälp av Bollnäsa...hon får satan på snöskyffeln....jag stannar upp och då slutar hon men direkt jag tar ett tag så är hon på den igen..väldigt jobbigt ändå att skotta och har man sen ett 50 kg:s Bollnästroll på spaden är det vääääldigt tungt. Efter skottningen så tog jag med dom på en promenad och då gick det bra med tassarna. Nu har det slutat blåsa men ser att temperaturen sjunker så det blir nog en riktigt kall natt..vilken vinter vi har, jag tror faktiskt aldrig under mina 22 år jag bott i detta hus att det varit såå mycket snö på tomten. Vi byggde ut köket för några år sen och det taket är inte så sluttande och det var säkert en meter snö på taket så igår insåg vi att det måste faktiskt skottas av så Kenneth fick krypa ut genom fönstret med spaden och jag höll han i byxlinningen medans han skottade  

Igår blev Kenneth Årets företagare här i våran kommun med sitt företag Svanströms Lackeringar   det var himla skoj...men det är klart jag o vovvorna jobbar ju där också  

vi var upp till torpet en sväng igår och gissa om Bollnäsa njöt i snön

spring...

springelispring i benen

mycket snö är det

Älsan tar det lugnt hon

fågelskådarn

så här gör hon ofta...bara tvär stannar och kollar var vi är


inte mycket av staketet framme..

hundarna står här...då ser man hur mycket snö som drivits ihop...bra det då tar dom sej inte över staketet iaf

Bollnäsa funderar hur hon ska komma härifrån...

hon gör som vanligt..spränger snövallen

Älsa tar det lugnare..tack o lov

 

Älsa snörullar Bollnäsa en vända

Håller koll på vägen


"hjälper" mej att skotta

Bollnäs har kramp i fötterna

ja fy vad kallt tycker Älsan också


                                                  
        


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards