Älsa & Ästher

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Annica - 25 februari 2010 05:03

Haha igår kröp jag runt på golvet och busade med Bollnästrollet, Älsa låg en bit därifrån och såg ut som att hon tyckte vi var töntiga. Helt plötsligt så känner jag hur Älsa tar ett rejält tag om min häl...grabbar tag i min raggsocka och DRAR...hahaha...gissa om jag blev förvånad, hon drog runt mej på köksgolvet, och jag fick kämpa en stund..hon drog o drog...herregud vilken kraft, jag hade det jobbigt en stund med en tokglad Bollnäsa som tyckte det var jättekul att matte tjöt av skratt där på golvet och åkte runt som en vante..eller raggsocka var det ju, så hon studsade ju också runt..och trampade på mej..tillslut fick jag av mej raggisen och kunde pusta ut, sen inleddes byteshandel för att få tillbaka sockan...godis mot sockan accepterades..och sockan höll  

Kall morgon här igen...-17 nu på morgonen men det skulle väl ge sej med kylan..hoppas dom har rätt..men det skulle visst komma mer snö, hoppas att det inte blir så mycket för jag vet faktiskt inte vart jag ska göra av snön snart, det blir ju så höga vallar och jobbigt att skotta då. I morgon ska vi åka till torpet är det tänkt..om vi har fått plogat upp dit, Kenneth har ju traktor men nu måste det upp en STOR maskin för att orka trycka bort vallarna, och då ska vi skotta av taket till verandan innan det brakar....det är mer snö uppe vid torpet än här!

ojdå...den "råkade" visst gå sönder

Bollnäsa vill jättegärna ha den där lilla tygbiten

kan se sååå eländig ut

men nu fick hon tag i den

jag tycker det är helt otroligt att en stor hund kan ligga så här med benen, rakt bakåt

lite mys..eller inte...hon har "tagit" tag i Älsas öra

Sigge var ute lite mer igår..

skulle försöka fota honom lite...

men det var inte lätt för han sprang efter mej och ville att jag skulle bära honom

han blev så sur att han drog iväg..

otroligt att han kommer under grinden med tanke på den "kraftiga benstommen"  

här innanför bor vi

ser ut som en sadel

undrar om gräsklipparn där till höger startar??  

gäääääsp...

är det nån som behöver is till groggen?



                                                

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards