Älsa & Ästher

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Annica - 4 februari 2010 06:39

Hahaha ja jösses vad snö det har kommit, vi åkte upp till torpet igår och har sovit kvar, ska erkänna att jag trodde inte det skulle gå att komma härifrån när det är oplogat. Jag blev ledig idag så Kenneth fick åka till jobbet själv...han fick ta på sej storstövlarna när han åkte för han har ju en förmåga att alltid gå i lågskor även på vintern och nu skulle han ju låsa upp bommen som sitter nere vid vägen..det får ju jag alltid göra annars då han kör    , han ringde när han kommit ut på "stora" vägen och det hade gått bra men det hade varit en stor vall ut på vägen som snöplogen skottat upp men volvon hade fixat det också efter två försök  hade vi haft chryslern så hade det inte gått..skönt att vara av med den  

Nu väntar jag på att det ska ljusna så vi kan gå en sväng jag och vovvorna, nackdelen med all snö är ju att vi blir lite begränsade var vi kan gå, jag törs ju inte låta Älsa pulsa för mycket...Bollnästrollet spelar det ju ingen roll för, hon letar ju upp där det är som mest snö och springer där hon, men hon är ju frisk hon! Jag längtar tills hon löpt färdigt för DÅ åker hon in i duschen..nu luktar hon skunk  

Handfatet är perfekt sovplats tycker Sigge..han får nätt o jämt plats

nåt intressant att spana på

och en oerhört intressant fläck att nosa på

matte du har godis i handen va??

hon tar i så klorna spretar åt alla håll

tok trollet

sprang rätt in i Älsa som fick satan på henne

men det bryr sej väl inte ett Bollnästroll i

här har Älsa slagit i bromsen..det ligger rester efter ett rådjur som lodjuret har tagit och det ville ju Älsa utforska..hon blir som åsnan Ior och jag får vackert vänta ut henne

här tittar hon surt på mej och säger säkert skitmatte för hon inte fick äta rådjursresterna  

åhej o hå

tjohoo jag kom upp

wihooo sååå kul

åååååhopp

inte så snygg landning

undrar vad som är fram o bak på denna toka?

hon är som en bandvagn, tar sej fram överallt

här har hon skaffat lite dekoration i svansen

                                                  
   


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards