Älsa & Ästher

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Annica - 27 februari 2010 06:38

Ja idag är det lördag, ifall nån har missat det  vi är i torpet och resten av familjen sover utom jag då, Bollnäsa väckte mej halv 6 i morse, hon har sovit heeeela natten så jag blev lite chockad när klockan var så mycket när hon väckte mej!!! Det var längesen hon sov en hel natt. Då ville hon ut en snabb vända och sen gick hon och la sej igen!! Vi satte ihop sängarna igår och Älsa blev jätteglad för då kunde hon ju sova bredvid oss, jag tror hon sovit i mellan oss hela natten, ja jag har också sovit som en stock, det blev liksom mer plats att röra sej på trots att man hade Älsan bredvid sej, sängarna är ju "bara" 80 cm så nu kändes det som en king size säng när vi satte ihop dom som dubbelsäng  

Jag har ju klagat på kylan vi haft...nuu klagar jag på att det är tö...åååååå vad det fastnar snö i pälsarna på vovvorna....det tar ju en evighet att tina upp på dom, helst när man är här i torpet och inte har en dusch att ta till,nu får jag borsta bort det som går, haha man skulle ha en sån där galonoverall att trä på dom....undrar hur Bollnäsa skulle reagera då  eller det behöver jag ju inte fundera på..jag vet....eller så kanske jag ska klippa bort all lång päls på benen på dom  önskar jag kunde trolla...då skulle jag svinga mitt trollspö så det blev solsken  och 5 gr kallt ett tag och sen   "poff" så skulle snön försvinna och det skulle torka upp och bli torrt och fint över en natt, men nu kan jag ju inte trolla så det är bara att gilla läget  

haha jag funderar på HUR hon skulle se ut i en galonis  

Älsa har en pinne..

som Bollnäs naturligtvis också ville ha

jag vill haaa den pinnen..

favorit possition..spana över snövallarna

Älsa vill också kolla



ja man sitter mjukt om man vill fika..

det var "en" del snö på taket som Kenneth fick skotta bort..

                             

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards