Älsa & Ästher

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Annica - 24 februari 2010 06:09

Ja jag är iallafall glad att vi inte har lika griskallt som våra vänner Bamse o Valle uppe i Boden som har över 30 gr kallt!! Jag har sagt förut att max -15 gr kan jag ta men nu har jag sänkt den gränsen...allt över - 10 gr är svinkallt för mej..har väl med åldern att göra  . Älsa har ju jämt varit känslig för kyla i tassarna men nu behöver jag inte vara ute länge med Bollnäsa heller förräns hon lyfter på tassarna också, och det fastnar ju inte snö under tassarna heller i denna kyla så man kan skylla på det! Nej får nog bli moonboots eller snowjogging åt båda  något jag också märkt är att deras klor blivit lite spröda, märks när jag klipper dom, har det med kylan att göra också? Nån som vet?

Har sett att vi ska få meeeeer snö till helgen...jippie..eller inte...ja hellre snö än griskyla OM jag måste välja. Igår mitt på dagen blev det ju riktigt varmt, jag blev tom svettig när jag gick med vovvorna, solen värmde skönt  så fler såna dagar tack!!

känns som vi får vänta ett tag tills våran grillplats tinat fram

Älsa äter lite snö..lugnt och skönt tycker hon...

ja det var lugnt....

det låter som en lavin när hon kommer ångandes


men denna gången hade Älsa tur...

för lavinen drog förbi...

hon tog ett varv runt stugan i stället

men vände och gjorde en liten attack

Sigge börjar också bli tokig på kylan, han går knappt ut

han får myror i brallan och tycker det är jättekul att klättra i bokhyllan..

Bollnäsa retas med Älsa som inte bryr sej

snart kan Bollnäs kliva över gärsgårn...hon når knappt upp med tassarna annars men nu är det så mycket snö

här där postlådorna sitter så är det en grop på insidan så då blir det lite högre

Älsa undrar om jag kanske har en liten godis till övers

Bollnästrollet tar igen sej lite

snygg stil hon har


skön promenad igår

  nästan hett   

kikar in till fåren

Bollnäsa håller Älsa i "handen"

mys i soffan

till jul ska hon extra knäcka som jultomte                            

                                            

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards