Älsa & Ästher

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Annica - 28 februari 2010 16:23

ett nästan färdigt altanstaket i torpet...nu kan man säga att det är ofärdigt  det blev ett rejält snöras från taket igår....lät som åskan...och staketet flög ut på åkern!! Knäckte reglarna som om det var tändstickor....behöver jag säga att Kenneth tog sej en rejäl whisky när han beskådade eländet...jag fick ett fniss anfall....ja det är ju naturligtvis inte kul att saker går sönder men jag är bara glad att det inte kom vare sej folk eller djur i vägen. Och plattan/golvet är ju kvar..än iallafall för det var bara på halva sidan av taket snön rasade. Det är ju sånt som är otäckt med all denna snö som ska ner från taken, jag är livrädd att nån av hundarna eller Sigge ska komma under, lika igår när vi gick efter skogsvägen det ramlade av träden så det small ner i backen, väger nog några kilon det som kommer ner, dessutom hade några träd knäckts av snö tyngden. Idag var det minusgrader och det ramlade inget av träden så idag fick Bollnäsa springa fritt, det fick hon inte igår. Det toksnöade när vi gick iväg i morse, Bollnäsa satte iväg rätt ut i skogen...jag såg henne och hon kämpade rejält i snön, hon blev så arg för att det var så jobbigt att hon skällde...kocko hund, ja vad ska hon ut dit och göra?? När vi var på väg hem så gjorde hon samma sak..rätt ut i skogen...men denna gång fortsatte hon o fortsatte o fortsatte...jag ropade åt henne att komma...glöm att hon lyssnade...hon fortsatte och till slut såg jag henne inte, jag blev faktiskt rädd...hur mycket snö som helst och hon kunde ju inte gå utan var tvungen att skutta hela tiden...jag ropade o ropade..men ingen Bollnäsa, hörde henne inte heller....efter 5 min tänkte jag ringa efter Kenneth, jag tänkte..tänk om hon inte orkar, kanske spränger sej och inte orkar ta sej tillbaka...då hör jag nåt som låter som en blåsbälg  puuust jag kunde andas ut, det tog en stund innan jag såg henne..när hon väl var tillbaka hos mej o Älsa så blev det koppel på....och hela vägen hem så gick hon och stoppade huvudet i snön, hon var väl överhettad..tungan var nästan blå när hon kom ur skogen och påminde om en chowchows tunga  resten av denna dagen har hon varit TRÖTT!

till höger fanns det förut ett staket

det ligger här nu  

på framsidan såg det ut så här...bara att skotta sej fram  

jag mätte snödjupet på gräsmattan i torpet..103 cm!! Jag mätte flera gånger men det blev inge mindre snö för det!!!

jag kastade upp godis i luften...ja en är ju med på noterna  


ööö.. sa du nåt?

jag hörde vad du sa..godis sa du!

Guillou och Bollnäs? Nämen det är ju Kenneth o Bollnäsa  

zzzzzz.......

på väg ut på promenad

Älsa blev åsnan Ior..för hon ville gå skoterspåret som det var hur mycket snö som helst i..jag vägrade gå där.....så hon surade en stund

här vänder hon och går mot spåret.. jag gick och hon kom lommandes bakom sen

på väg ut i djupsnön

tillbaks från första vändan och får kämpa sej över vallen

hon kopplade i 4-hjulsdriften

avsvalkning

  

jag filmade när hon kom tillbaka från "långvändan" Älsa springer fram till henne och jag tror hon blev förvånad att det var så mycket snö

                                                  
   

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards