Älsa & Ästher

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Annica - 12 februari 2010 05:15

Tyckte det nyss var måndag och tjopp så är det fredag  skönt att det pinnar på så det kan bli vår nångång..men med all denna snö vi har så dröjer väl våren till midsommar  

Igår så skulle jag gå igenom vovvornas pälsar ordentligt för nu börjar båda fälla, jag ska ju ta och duscha båda nåndag bara det blir lite varmare ute, ja jag duschar ju dom så klart inne men ändå. Så jag tänkte borsta ur dom rejält och klippa en del tovor som blir. Älsa har ju såna rejäla "byxor" så det är inte klokt, jätte tjock päls där och Bollnäsas päls tovar sej jätte lätt. Så jag tog med en fäll ut och tog Älsa först..skulle jag inte ha gjort med facit i hand, för då såg ju Bollnäsa att Älsa blev "tuktad"  OCH då fick jag inte tag på henne sen när det var hennes tur...den lilla skithunden höll sej på behörigt avstånd från mej, jaa jag tror det är det värsta som kan hända henne, så jag struntade i henne...hon får "tuktas" en annan dag, och fyy sjutton va kallt det var fast solen lyste, det är ju lite svårt att ha vantar på sej när man borstar, och när man står still och inte rör sej är det inte skönt!! Hoppas att min "hundbod" snart blir färdig så vi kan vara där inne och borsta!

Älsa är lite lustig, jag går ju med dom på dagarna men när Kenneth kommer hem från jobbet så har Älsa börjat med att gå till han och stirra på han och piper...så där knasigt....då ska dom ut och gå  lustigt hur dom kan komma på saker och ting själva så där, när dom går så tar jag Bollnäsa och vi går själva hon och jag, nu har jag provat att ha med klickern på våra promenader och så fort hon stannar upp och tittar på mej så klickar jag..hihihi det fattade hon direkt så nu blir det många stopp och mycket godis, det är skitkul! Ja iallafall så bytte vi hundar igår och jag tog Älsa på promenad, hahaha vilka miner från båda hundarna..MEN HALLÅ vad händer här???? Ska jag gå med han såg det ut som Bollnäsa sa och Älsa tvärtom ska jag gå med matte nu?? Att gå med Älsa är ju rena rama semestern..ja förutom ibland när vi möter andra hundar, ja det är ju mycket mitt fel...men igår bestämde jag mej att nu Jä**** går det bra...OCH det gjorde det ju  hon har en förmåga att bete sej som en rabies smittad när vi möter andra hundar, och nej hon är inte elak(ja det säger väl alla) men hon blir sååå frustrerad när hon inte får gå fram o hälsa och då blir hon så här, och det är inte alla gånger hon bryr sej men ibland får hon fnatt, och nu är jag "skit" rädd att hon ska göra sej illa i ryggen så för det mesta så tar jag såna vägar då jag vet att vi inte ska möta nån pga det och då blir det ju ingen träning heller  men igår så var det inga problem, tog vägen förbi våran veterinär och där var det flera hundar utanför, ja hon pep lite men inget mer, sen kom vi ifatt en matte och hennes hund som var lös..då steppade Älsa lite..för den matten är lite "kocko" ja förlåt men hon ÄR det  och den hunden har en förmåga att springa fram till andra hundar och sånt gillar inte jag, men nu gjorde den inte det för "kocko" matten lekte högljutt med den..jag hade bestämt mej före OM hunden kommer springande DÅ ska matten få höra  visst händer det att hundar springer fram men när det alltid är samma hund som gör så och matte/husse är kocko då ska man tala om vad man tycker! Ja vi gick förbi dom på ganska nära håll och denna gång så gick Älsa med långt koppel förbi och tittade bara på vad dom gjorde där i snön, känns skönt  ja herregud man är allt en "kocko" matte själv  

Ja när Kenneth kom hem från promenaden så talade han om att Bollnästrollet hade skött sej så bra..jaa sa jag det gör hon ju jämt  så nu ska vi allt byta hund på kvällsprommisen, det är säkert bara nyttigt för alla parter!


Älsa nyborstad och tjusig

hörru matte nu börjar det rinna i mungipan

så ta och ro hit en godis NU

jag VET att du har gömt borsten bakom ryggen matte...

du ser väl att jag INTE behöver borstas!!!

Bollnäsa har fått syn på en inkräktare på gården..fru skata kom och gick och det fick hon inte för Bollnäsa..synd att det inte hörs riktigt vilket grovt skall hon har..och filmsnutten blev mörk för jag hann inte ställa in kameran

              

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards