Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Skitkul=(

Av Annica - 15 februari 2010 15:23

Eller inte när ens mobila uppkoppling vägrar att hålla mej uppkopplad längre än 6 min  försökte uppdatera i morse men det är såå lagom kul när man kommit en bit och blir "utslängd" och måste logga in sej på bloggen igen och då går det ju inte spara heller så då får man börja om från början! Nu använder jag datorn på övervåningen, men jag vill ju sitta nere   

Ja iallafall så var det en toppendag igår, riktigt varmt i solen så efter promenaden så grillade vi korv uppe vid vårt torp, tänk att det är sååå gott att grilla ute. Vi och vovvorna delade på två paket korv  gissa om dom satt som två tända ljus när  vi grillade åt dom  

Har ju Älsa lite lös igen ihop med Ästher, men får HELA tiden vara på min vakt så dom inte härjar eller ryker ihop..om dom springer ihop är ju en sak men det får inte busas, och Bollnäsa har en otrolig förmåga att retas och då får Älsa pälsa satan på henne och då är det kört, men det funkar faktiskt bra att använda rösten när dom är på gång...lite harkel eller så säger jag "öppöppöpp" med lite bestämd röst då ger dom sej.Är ju så rädd att det ska bli nåt tok, Älsa klampade ut i djupsnön härom dagen och då pep hon till när hon skulle tillbaka upp på vägen...så det gäller att se upp så man inte låter henne härja som hon egentligen vill.

Sa du nåt??

Ska vi komma?

ok vi kommer( Bollnäsa sa egentligen..sisten är en gris till Älsa)

  

Älsa håller koll på elden

hon väntade o väntade på att vi skulle börja grilla

lite gapande om vem som ska springa först

fullfart..

dom ville följa med husse och fixa grillpinnar

Älsa följde husse med blicken..

så han inte skulle glömma bort att grilla korv till henne..

Bollnäsa höll igång medans hon väntade....

hon ville kolla snödjupet..

hon såg lite förvånad ut..

men ångade på som en bandvagn..

den lilla tokan

snön sprutar runt henne

suck..suck..när blir korven klar undrar Älsan

vaaa?? Ska vi få korv??

måste iväg en sväng..

nu kommer jag igen..



solstrålarna   

tittut...

Älsa fick lite glädjefnatt..

för nu ropade husse...

tjohoo äntligen dags..

så gott..

mmmums...

va? Får jag ingen mer korv??

vadå ätit för många redan? suck.....

jag kan äta måååånga korvar....

jag också!!!

pigg o glad

här var en som iallafall inte ville ha grillad korv  



 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

15 februari 2010 17:17

Visst är det kul, när man skrivit in allt och skall spara. Så blir man utslängd. Och vilka härliga bilder. Man känner riktigt att det ser ut som det ska på våren, soligt och grannt. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

15 februari 2010 17:37

Samma sak hände oss 2gånger på raken, man blir galen och orkar inte börja om....
Vad mysigt ni har haft med korvgrillning, skulle gärna varit med. Hi hi Bollnäsa ser lika tokig ut i ögonen som min kompis Zacco
korvkramar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
carina jonsson

carina jonsson

15 februari 2010 18:01

sur är bara förnamnet när allt försvinner *grrrrr.Kanon väder hela helgen och även i dag hos mig *ler.SÅ himla skönt att vara ute och gott med korv grillning :) Underbara bilder som vanligt hos dig,Kramar om Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Ingen bild

ylva

15 februari 2010 18:04

Blir skönt för dig att snön går bort, blir ju lite lättare med/för Älsa, men Bollnäs deppar väl ihop när den är borta för det verkar som snö är livet för henne!!! =) kram kram

 
AnneSofie

AnneSofie

15 februari 2010 18:36

Ja se det här med dagens teknik - är väääldigt bra när den funkar.
Har en utmaning i min blogg till dig.
Tänkte att du som har så många bilder skulle gilla den här utmaningen.

Vad mysigt det såg ut med korvgrillning. Vi håller fortfarande på attt kämpa oss igenom fördelsedagarna.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

15 februari 2010 19:51

Jamen åh så drygt när det krånglar:/ Mitt mobila krånglade igår så jag blev lite sur=(
Men hallå vilket härligt väder ni haft! Mums, vad gott att grilla, det gillas!
Och som vanligt superkula och underbart vackra bilder=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Kristin

Kristin

15 februari 2010 20:29

Härliga bilder som vanligt!! Så underbart att se dom två godingarna!! Så fina båda två!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Ingen bild

Lena Backman

15 februari 2010 21:55

Fina bilder =)

 
Anette med Flock

Anette med Flock

16 februari 2010 05:22

Hahaha vilka underbara bilder man blir så glad när man ser dom Annica...det där med att skriva i bloggen och sedan så händer något och vips så är allt borta fy fabian vad galen jag blir då...då säger Gunnar att skriv i wordpad eller i anteckningar istället för att skriva på nätet direkt hmmm tyvärr har han rätt man borde göra så men men alltid så lätt att vara efterklok eller hur:=))

http://www.activeassar.se

 
Anneli

Anneli

17 februari 2010 09:35

Hur är det möjligt för Ästher att se så "crazy" ut..haha! Å Älsa såååå söt:) Ja, den galna med ibland;)

http://www.la-sirenitas.se

 
Wille

Wille

17 februari 2010 13:59

Vad trist att er matte hela tiden måste hålla koll på er så att ni inte blir osamns. Varför gör ni så, man ska ju leka och ha kul med kompisar, inte tvärtom. Men ni ser ju för härliga ut något inlägg längre ner med en massa snö överallt. Ha dte skoj nu bägge två !

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards