Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Testpilot

Av Annica - 16 februari 2010 04:53

Ja käre nån..jag tror Bollnästrollet skulle platsa hos nån täckes tillverkare att testa hållbarheten i deras täcken  hon beter sej som att jag hällt klipulver i pälsen på henne, men sen helt plötsligt så har hon glömt bort att hon fått täcke på sej och är som "vanligt"..nej hon behöver väl egentligen inte ha täcke men det kan ju vara bra nångång helst när det är så där jätte kallt då kan man ju ha det innan hon är uppvärmd och det här nättäcket är ju meningen att hon ska ha sen när hon badat så hon torkar fortare, för även om jag blåser henne med hundblåsen så får jag aldrig henne riktigt torr iaf.


Har fått en utmaning av AnneSofie 

Utmaningen går ut på att:
Gå in i "Mina bilder" på datorn
Gå till mapp nr: 7
Välj bild nr: 7
Ladda upp bilden på din blogg och skriv om bilden

det här är min bild:

bilden är från juli-08, tänk att Ästher Bollnästroll har varit sååå liten!!


Här kommer en lite filmsnutt om hur man testar hållbarheten på täcken:

den blev lite hoppig filmen för jag har Älsa i koppel och hon skulle helst ha tuktat Bollnäsa lite när hon beter sej så konstigt    



 
 
Anette med Flock

Anette med Flock

16 februari 2010 05:16

hahaha undrar om Bollnäsa är släkt med Jaz fast Jaz skulle ta chansen och bita i täcket...jag har provat täcke och tröja inte för att hon heller behöver täcke men för att jag tycker det är kallt att sätta in henne i bilen ibland när vi ska till skogen vi har inte riktigt samma uppfattning hon och jag:=)) klart att Älsa vill tukta henne hehehe

http://www.activeassar.se

 
Ingen bild

Mia

16 februari 2010 07:52

Hahaa hon är verkligen inte klok den där stumpan!! Är hon lugn NÅN gång under dagen??? Så underbara bilder, man sitter o flinar hela tiden när man kollar i din blogg!!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 februari 2010 07:59

Ja man kan ju verkligen undra om du satte klipulver före du tog på den. Jag tror inte heller att vi skulle tycka det var vidare kul med "kläder" Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
AnneSofie

AnneSofie

16 februari 2010 08:17

Tänk att de har varit så små en gång.

Jag tror ni skulle kunna tjäna kosing på Bollnäsa om ni säljer lite av hennes överskottsenergi. Hon skulle nog ändå ha så hon klarar sig.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Kristin

Kristin

16 februari 2010 09:06

Hihi gumman då!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Stella o Doris med matte Lotta

Stella o Doris med matte Lotta

16 februari 2010 09:48

Är man någongång på dåligt humör så ska man gå in här, Ästher blir man alltid så glad av!!

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

16 februari 2010 13:52

Hihihi, vilken galenpanna du har! Hon är verkligen helfestlig=)
Men åh sicken liten söting på bild! Ja himmel vad snabbt man glömmer....
Kramis!

http://zelda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese & Atlas

16 februari 2010 13:52

Hade nog inte blivit så jätte lyckat om jag släppt ut Atlas med älgarna, men oj vad han spårade på gräsmattan sen. Han spårar mycket hellre älg än rådjur även om Atlas är väldigt intresserad av det flesta vilt ;)
Sitter på jobbet och surfar....hoppsan, men då kunde jag inte se filmen på Ästher och henns täcke. Får kolla sen när jag kommer hem ist.
Ha det gott! Kram

 
Edith

Edith

16 februari 2010 15:55

Hej, Jag har en utmaning för er på min blogg. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
ki

ki

16 februari 2010 20:39

Hejsan! Gillar hon inte sitt nya täcke=) hihi jo social träningen går si så där=) vart ju förkyld också=( Hon är i en riktigt jobbig ålder nu Frostie..man kan tro hon har myror i skallen och rumpan...FULL fart=) Jag hoppas hon lugnar ner sig snart=) KRAM

http://edsbytjejerna.se

 
Camilla

Camilla

17 februari 2010 09:01

Står ju fullständigt klart att det måste vara klipulver i täcket =)) Vilken sköning!
Kan det vara möjligt att hon vart en sån liten strunt som översta bilden visar ?
Fy 17 vilket gulligt kort!!

http://www.bentley.bloggplatsen.se

 
Carina T

Carina T

17 februari 2010 14:08

Ha ha ha......vilken tjej du har =))))
Bilden var hur söt som helst.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

17 februari 2010 14:24

Herregud, är hon "normal" någon gång Bollnäs? ha ha ha ha. Som jag sagt förrut så tyckte jag att Melwin var helvirrig, men Bollnäs slår han med hästlängder. Underbara bilder och härlig film på Bollnäs. Tycker att Älsa är så fin.

Kramar Christel och Herman

http://www.petrini.be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards