Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Snöar småspik

Av Annica - 19 februari 2010 07:16

Brr ja det känns som att det snöar småspik, har just kommit in från en promenad med vovvorna. Och det blåser från alla håll och snön som kommer ner sticks. Snart dags för snöskottning  

Inatt har det varit en sån där.."glöm att du ska sova natt"...först Bollnäsa, sen Sigge terrorist, och sen Sigge terrorist igen och sen en snarkande gubbe  funderar på om jag ska inreda min hundbod till ett sovrum istället så kan dom tre fridstörarna få husera själva i sovrummet  

Igår gick glödlampan sönder i utebelysningen på trappen, så jag skulle byta den, först fick jag jävlas med att få bort skruvarna som rostat fast så jag kunde plocka bort glaskupan, Kenneth frågade om jag behövde hjälp..neej jag behöver ingen hjälp svarade jag..(kan själv)...ja jag fick bort glaskupan och såg att glödlampan satt snett...tänkte "lite" dumt..har den skruvat ur sej  så jag försökte skruva i den igen..gick ju inte, då upptäckte jag att den liksom släppt så jag skruvade åt motsatt håll i tron att jag skulle kunna få bort den....först blev det BLÅTT...sen sa det POFF  och det exploderade glas ÖVERALLT....av nån konstig anledning så klarade jag mej från att få glas i ögonen fast jag stog i jämnhöjd med lampan  jag blev en aning svettig..hädan efter kanske man ska skruva ur proppen innan man mekar med det elektriska  

nu blir det bilder från när Bollnäsa hade täcket på sej förra helgen

vad glor du på säger Bollnäsa

aaaaah vad det kliar


blääää för täcket




                       

 
 
Ingen bild

Mia

19 februari 2010 07:50

Hm.. ja proppen är kanske bra att dra ur innan man gör nått =)=)
va har du mutat Trollet med eftersom hon sitter still på sista kortet???
Jobbigt med icke sovnätter, jag har peppar peppar haft bra nätter ett tag, eller jag o jag, Myzak.... det är ju såklart han som kan störa =)
Ha en toppen dag!

 
Maria

Maria

19 februari 2010 08:31

Ja tror att vi hade tagit snöandet istället för våran kyla. Nu är det nere i -25 igen. Och det skall vara så här kallt hela helgen. Matte säger att det gör ingenting för hon skall ju jobba. Men vi hade ju tänkt ta Husse och farmor med oss till stugan. Hoppas att vi kan fara en liten sväng. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

19 februari 2010 08:54

Nog känner jag igen mig om det du skriver om förra hunden.....ush.Så känner jag fortf över Ileach.Den hunden var speciell.DÅ har du lärt dig en läxa nu då ang att byta lampa *haha,tur det gick bra.Snöar som sjutton här i dag *suck.Nu ska jag ta itu med dagen,har en hel del att stå i.ha en bra dag och trevlig helg / kramar om

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

19 februari 2010 08:54

Ja det är ju så ibland när man kan själv:=)) tur att det gick bra...härliga bilder Bollnäsa hon kommer ju tycka att det blir urtrist när snön försvinner...här öser snön ner och jag ska väl snart ut och skotta har jag hört:=)) ha en skön fredag

http://www.activeassar.se

 
AnneSofie

AnneSofie

19 februari 2010 08:56

Här har micron lagt av. Eller den går men det eventuella livsmedel man önskar få varmt är lika kallt efter tre minuter i micron som det var när man satte in det.
MEN jag ska nog inte ge mig in i några elektiriska åtgärder utan väljer nog att köpa en ny.

Ha det gött!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Kristin

Kristin

19 februari 2010 09:13

Hihihi vilka kort på Bollnäsan!! Gumman!!
Tur att du inte fick glas i ögonen!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

19 februari 2010 10:25

Vilken himlans tur att det gick bra med dig!!
Hihi, hon är en riktig toka den där Bollnäs=)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Christel och Herman

Christel och Herman

19 februari 2010 15:30

Hmm, ja att pilla med elektriska saker och inte dra ur proppen först är INGET att rekommendera, ha ha ha. Vilken tur att det gick bra trots allt.

Kram

http://www.petrini.be

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

19 februari 2010 18:08

jag är PRECIS likadan..."kan själv" :D men är man bäst så är man ;)

toksöta bilder som vanligt;)

ha en fin helg!

kram

linda och bertil

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

20 februari 2010 00:07

hahahaaa! Jag fick mej ett gott skratt när jag såg bilderna på trollet som inte vill ha täcke, hon är ju bara för go :)
Trevlig helg! Kram

http://www.atlas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards