Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Älsa Pälsa Märta Maräng

Av Annica - 1 februari 2012 21:18

ja vilken hund vi har...helt egen och bestämmer precis som hon vill...och vill hon inte så gör hon inte det, promenader är inget vidare kul...jo idag när hon fick bestämma väg helt själv...nej inte dit utan hit...nu vill jag hit och dit...osv...suck men fick ihop nästan en timme iaf 

I morrn är det veterinär besök igen....få se hur värdena är nu då! Idag när vi gått hit o dit o dit o hit så kom vi på hemvägen förbi utanför veterinären....där slog Märta Maräng i bromsen och ville in.....jag hade torkad blodpudding i fickorna så det gick att tillslut muta och tala om att vi inte skulle in dit idag ! Jag och BollnäsTrollet visslade förbi vi...jag åkte spark på en med förbi typ  där stannar man inte frivilligt enligt henne.

Sigge har ju börjat att varenda kväll leka med mina kängor och mattan....

buuuhuuu...   sa Bollnäsa sen var det slutlekt,  

promenad???...g.l.ö.m.d.e.t.....s.k.i.t.m.a.t.t.e    

nämen titta här....ska verkligen pippisarna äta det här?

annars kan jag ta det  

wihooo ....(ibland påminner hon om Ådi i Gustav)


hm...

mja jag kan abselut tänka mej att äta detta

men hur tusan får man ut det tro...

knepigt

 

hiiit...=inkallning (kolla Älsas blick)

BollnäsTrollet..jaaa jag kommer matte (kolla Älsa)

Bollnäsa..snart är jag hos dej matte...Älsa då ???     

vid fågelstugan såklart 

min vitaminkick som Carina S sa...helt utan tillsatser  





                   

                                      

 
 
carina jonsson

carina jonsson

1 februari 2012 22:13

Så härliga bilder du bjussar på !!!! såna bilder får du inte vänta dig från mig *hahaha......min kamera kan inte med sånt.Hoppas det är bättre i morgon hos vetten,håller en tumme på det ja.Kvällskramar från mig & Myra

http://www.svartangel.n.nu

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

1 februari 2012 22:48

Oj, vad vi hoppas på goda värden hos vetten i morrn! Och oj, vad vi gillar era fartfyllda foton alltid!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena Backman

Lena Backman

1 februari 2012 22:52

Håller tummarna för imorgon. Helt ljuvliga och fantastiskt roliga bilder!

http://brindberg.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

1 februari 2012 22:54

Ha ha ha hon är för härlig Älsa, väldigt lik Ozzy när det gäller veterinären och lik sin bror när det gäller promenader. Är det något han inte vill då sätter/lägger han sig ner =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
anette

anette

2 februari 2012 05:52

jag säger bara fantaastiska bilder jag skrattar och får endorfinerna att flöda när jag läser din bligg annica och ser dina underbara bilder du gör min morgon med detta sluta aldrig :=)) kraam

http://www.bergakungen.eu

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 februari 2012 10:32

Jaha så Älsan har sina egna ideer var och hur man ska gå. kan ju bli väldans spännande/konstig väg då kan jag tänka mig ;)
Håller tummarna att proven är bra idag hos veterinären :) Antar det det kommer en uppdatering sen.

Vilka fina bilder på tjejerna som vanligt :) Och vilka roliga miner som Bollnäsa har på många av korten, hon ser jätte häftig ut :)

Än så länge har jag bara tagit ett objektiv med när vi är ute. Men nog känns det som man skulle behöva bägge ibland, eller också får man göra det enkelt för sig och köpa ett som är som båda ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

2 februari 2012 10:39

Härliga bilder :)) och va mkt snö ni har :D brrr kallt (=
KRamar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

2 februari 2012 10:59

Vilka härliga bilder. Bollnästrollet ser rent livsfarlig ut på vissa. Den där pippimaten verkar lockande. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

2 februari 2012 16:32

Tja kanske har hon en liten släng av Ådi i sig men frågan är om det räcker med det?
Det finns inget i Trollets slag att jämföra med tror jag... ... Men hon är rar och får oss andra att skratta

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

Carina Sundberg

2 februari 2012 21:27

Så fick jag ett garv i dag också, tack tack tack. Är hon på riktigt trollet, är du säker.... ha ha ha hon är ju helt galet underbar. Å maräng märta, så ljuv och så blid, jag håller alla tummar jag har dvs 2 för att alla värden ska bli återställd så fort som bara möjlig är, fina fina Märta snart är du på G igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards