Älsa & Ästher

Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Annica - 16 februari 2012 06:31

Nu när det är sån is på sjön är det perfekt att ta sparken med sej och ta en runda, med BollnäsTrollet tar jag en längre vända så hon får springa och jag verkligen får "sparka",..riktigt jobbigt, men ett bra sätt i stället för att bara gå och hon får springa sej trött, jag släpper ju inte gärna mina vovvor eftersom jag inte tränat dom på det viset bland folk o fä, så när vi inte är i skogen eller där det är okej att ha dom lös(utan för mycket folk och bilar) så blir det ju mest promenader i koppel och då är det så bra detta med sparken, jag varvar mellan att ha henne lös och springa bredvid i koppel, men ibland är det så mycket trafik med både bilar och skotrar som kör så fort att det är tryggare med koppel. För ett tag sen såg jag en som gick på våran bro som går över tågen...och hade hunden lös....och den gick en bra bit före sin husse...och fullt med trafik...kan säga att det sög till i magen...TÄNK om hunden fått upp ett spår..... för inte finns det väl nån som har 100 % koll på vovven??

Älsa och jag "sparkar" också men lite saktare...men hon är ju så mallig när hon får gå bredvid sparken så hon nosar inte ens utan går som en "värsta" lydnadshund...och ändå är hon lös på isen men hon går bredvid och tittar på mej  

Nu ska vi snart traska iväg till veterinären för ett nytt prov..få se vad det visar idag då!!!!

Sigge "gillade" mina nya kängor


kollar så inte det finns några "busar" utanför torp fönstret

men det var bara dessa i fågelstugan..ja hon jagar dom också om tillfälle ges

mina "pjäxor"...jättesköna men inte halksäkra på ren is märkte jag, nej det är inte såna broddar under men suveräna på packad snö där mina graninge gjort så jag kännt mej som en icke prima ballerina  

nej jag biter mej inte alls i kinden för att inte skratta högt...mina "lydiga" läs Älsa sticker och snor godisen jag lagt där framme i ett försök att fota oss med självutlösarn(heter det så?) på kameran   

och nej jag är inte alls arg på kameran som betedde sej knasigt     

och inte håller jag väl tillbaka vovvorna  med armarna när dom vill fram och sno godisen jag lagt vid kameran så dom ska titta in i den 

hahahaaaa se så "foto chinic" vi är fam "TorpTroll"    

mm svål är väl gott 

Märta Maräng tigger på jobbet

Älsa på upptäcksfärd

här är jag...

kikar ner på mej



luktar det gott?

näpp bläää...

på alla hjärtans dag så formade hon tungan till ett    

ja den här tungan  ...

 



kom ska jag skjutsa dej matte

eller inte

                                                  
                   


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards