Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Annica - 5 februari 2012 10:18

oss lite inne igår, jag o Bollnäsa gick iaf en halvtimmes promenad men sen började hon hoppa på 3 ben och mina kinder hade fastnat i ett fånigt leende så då var det dags att gå hem, tog med Älsan på en promenad hade tänkt gå en liten pyttevända bara...men den blev mega pytte liten för vi kom kanske 100 meter sen stannade hon, jag trodde ju att jag gick "fel" så jag provade ett annat håll...men nä det var tvärnit så det var bara att vända hem...då blev det fart jag tror verkligen att hon fryser om hela kroppen och ändå kör jag både nättäcke och yttertäcke...är ibland sugen att skaffa rosa skor åt henne då hon fryser så om tassarna men risken är väl att hon lyfter så högt och snedbelastar så hon får ont i ryggen och det törs jag inte!!! Så vi roade oss med allt möjligt inne igår, men det verkar tack o lov ge sej med kylan, nu har vi bara -15, inatt var det -25, Sigge har tvingat sej att använda sin toa inne och det händer inte ofta ska jag säga, men igår var han ute en hel kvart, tror han är en av få katter som går ut i denna kyla...lika när det regnar han är ute ändå  

vad ska vi hitta på sa Älsan

vad är detta? aha en gammal kattleksak som rör sej och låter..

jag tar den...

och ser att det finns godis där uppe

så jag tycker vi byter sa Älsan

shit sa BollnäsTrollet...vad är detta??? Nåt odjur som fräser typ...

nänä den rör jag inte

sen gjorde hon lite gymnastik..Älsa ville inte vara med

och dom ville testa årets solbrillor...

jag" sir så gali glist" sa Älsan då (översättning ungf jag ser så dåligt sa Älsan) och Bollnäsa var inte nöjd med passformen

nej brr jag vill verkligen inte gå ut o gå nu

nämen åå fågelmums...men skit matte har satt det alldeles för högt för ett BollnäsTroll

äsch får väl springa istället för att äta fågelmums

vi var upp till torpet och matade fåglarna, Bollnäsas kompisar var också där

men släpp ut mej då skitmatte

jag loooovar att inte jaga dom         

                                          

  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards