Älsa & Ästher

Alla inlägg den 28 februari 2012

Av Annica - 28 februari 2012 18:10

är väl en låt...som jag inte kommer ihåg vem det var som sjöng..kanske Dogge? Iaf så var det ju kanoners väder idag, satt med nästipparna vänd mot solen ett tag men blev då alldeles snurrig men det kan lika gärna ha berott på att jag drack kaffe med mjölk vilket jag inte brukar göra..ja att ha mjölk i alltså  och ja nästipparna...känns som jag har flera som Ferdinand när han luktar på blommorna  Sigge kom och gjorde oss sällskap, ja rättare sagt jag räddade han undan BollnäsTrollet som tycker han är en lattjo liten sak  , han fick sitta med mej på bänken och han låg där så nöjd i 10 min sen skulle han iväg...jag hann precis lyfta bort kaffemuggen innan han revirade där den stått...  han ligger ju nästan varje natt på utsidan av mej i sängen...HELA natten....men härom kvällen så skyndade sej BollnäsTrollet att lägga sej där före honom...gissa om han såg förnärmad ut, han la sej tillslut mellan mej o Kenneth, men låg inte där länge innan han la sej i ett annat rum...jag tror Ästher är lite svartsjuk på Sigge 

På torsdag är det provtagning igen på Älsan...lite pirrig är jag allt då vi inte tog några prover förra veckan...och knölen har växt ytterligare på frambenet...han ska få klämma och se vad han tycker...jag vill ju inte att den opereras bort  innan värdena är okej!! 

Ett av rådjuren uppe i torpet blev lodjursmat....det var bocken som föll offer, ja det är ju iaf naturens gång, har inte själv sett "offer" platsen men fick se bilder..urk....men lodjuret blev ju mätt  

jag lagade mat och lyckades kasta upp plastgaffeln så den flög iväg och landade mellan Älsan ben som lyckligt slickade ren den 

ska vi pussas lite 

ge mej en puss Bollnäs...näe blääää sa hon 

snörull is da shit sa Älsan

underbaaaaart sjunger Moreus och Älsan med 

att man sen ser lite crazy ut gör ju inget

och sen måste man rusk ruska

 


godisdags


Aaaaaa..............

tjooooooooooooooooooo  en riktig lejonnys

Bollnäsa vill så gärna busa så hon "håller" fast Älsan i bakbenet

men Älsan sa..stick

men vissa har svårt att fatta 

fanns en massa lakritskulor idag med 

  

 

snyggon  

hämtat en tvådelad boll

aaaaa jag älskar sol sa BollnäsTrollet (kolla inga tassar i marken )


noll till hundra

på ett nafs 


                      

         

           

                     


                       

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards